برنامه‌های مهم سال 91 منطقه ویژه خلیج فارس تشریح شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24209
ساعت 08:57 دوشنبه 28 فروردين 1391
مدیر عامل منطقه ویژه صنایع فلزی معدنی خلیج فارس از بهره‌برداری و آغاز عملیات ده‌ها طرح کوچک و بزرگ در این منطقه طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود هندیان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال 91 اظهار داشت: دست‌اندرکاران و فعالان در این منطقه در تلاش هستند تا در راستای تحقق شعار سال‌جاری با برنامه‌ریزی حوزه تولید و حمایت از سرمایه ایرانی را به جد دنبال کنند.
وی در ادامه به برخی از طرح‌های بهره‌برداری شده طی سال گذشته در این منطقه اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از مدرن‌ترین کارخانه تولید فولاد کشور در سال گذشته، استان هرمزگان را به قطب سوم فولاد ایران تبدیل کرد.
به گفته مدیر عامل منطقه ویژه خلیج فارس، اتمام عملیات اجرایی طرح توسعه اسکله این منطقه با سرمایه‌گذاری 550 میلیارد ریال، اتمام مطالعات طرح جامع و تفصیلی آب، برق و گاز منطقه و ارائه بسته‌های جذب سرمایه‌گذار در راستای ایجاد توان تولید 3.5 میلیون تن فولاد و صنایع پایین دستی از جمله برنامه‌های این منطقه در سال جاری است.
هندیان به آغاز عملیات طرح مطالعاتی احداث مجتمع بزرگ گردشگری، ورزشی و خدمات رفاهی و ایجاد دو هزار فرصت اشتغال در این منطقه اشاره و گفت: ایجاد 100 هکتار فضای سبز جدید و ارتقای سطح فضای سبز منطقه به 250 هکتار از دیگر اهداف در حوزه‌های رفاهی اجتماعی طی سال 91 است.
این مسئول افزود: بهره‌برداری از فاز نخست احیای مستقیم فولاد کاوه جنوب با ظرفیت یک میلیون و 850 هزار تن آهن اسفنجی در سال با سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی طرح مجتمع گندله سازی مادکوش با ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال و سرمایه گذاری 2800 میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های در دستور کار منطقه برای سال 91 است.
وی گفت: بهره‌برداری از پست 20-230/400 کیلوولت با 30 کیلومتر خطوط انتقال و سرمایه‌گذاری حدود 920 میلیارد ریال نیز از دیگر برنامه‌های مدنظر برای سال جاری در منطقه است.
به گفته هندیان، رساندن پیشرفت فیزیکی فاز دوم فولاد کاوه جنوب تا 60 درصد با هدف تولید 1.5 میلیون تن بیلت در سال با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی فاز اول احیای مستقیم فولاد صبا خلیج فارس تا 90 درصد با هدف ایجاد با ظرفیت 1.5 تن آهن اسفنجی در سال با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد ریال نیز از دیگر برنامه‌های منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خواهد بود.
وی متذکر شد: همچنین آغاز عملیات اجرایی تولید روغن‌های سنگین و قیر شرکت فومن شیمی با ظرفیت 400 هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی دو پست اسکله صادراتی منطقه به ظرفیت شش میلیون تن با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی نصب تجهیزات اسکله مواد معدنی از شش به 12 میلیون تن با سرمایه گذاری 30 تا 60 میلیارد ریال از دیگر برنامه‌هاست.
این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد با اخذ مصوبه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص الحاق سایت ۳ هزار هکتاری توسعه، مساحت منطقه خلیج فارس به پنج هزار هکتار ارتقا و شرایط برای حضور صنایع بیشتر می‌شود.

شناسه خبری: 24209

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو