راه‌اندازی کارگاه‌ های بسته‌بندی صنایع دستی در منطقه ویژه اقتصادی پیام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24210
ساعت 09:01 دوشنبه 28 فروردين 1391
با هدف تحقق افزایش 300 درصدی صادرات صنایع دستی، کارگاه‌های تولید انبوه این محصولات و نیز فضاهایی برای تولید بسته‌بندی آثار صنایع دستی در منطقه ویژه اقتصادی پیام راه‌اندازی می ‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از میراث آریا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اعلام این خبر افزود: معاونت صنایع دستی استان برای تبدیل البرز به پایلوت صادرات صنایع دستی کشور تمام تلاش خود را می‌کند.
محمدرضا پوینده افزود: با هدف راهکارهایی برای افزایش میزان صادرات صنایع دستی، از ابتدای سال 91 تاکنون چند جلسه با حضور صنعتگران، بخش خصوصی و تشکل‌ های غیر دولتی صنایع دستی در استان البرز برگزار شده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با افزایش تعاملات میان این منطقه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز موافقت کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز با بیان این که با تصویب وزرای عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، حوزه فعالیت منطقه ویژه اقتصادی پیام از حمل و نقل هوایی به صادرات صنایع غیرآلاینده تغییر کرده است، یادآور شد: فعالیت‌های تولیدی و صنعتی این منطقه صرفا پردازش صادرات و استقرار صنایع غیرآلاینده موسوم به سبز است و ایجاد پایانه صادراتی و ارائه خدمات یکپارچه و همه‌ جانبه به صادرکنندگان در اولویت برنامه ‌های این منطقه خواهد بود.
پوینده در پایان خاطرنشان کرد: امید است پس از تولید و بسته‌بندی آثار صنایع دستی از طریق فرودگاه پیام، شرایط برای صادرات صنایع دستی به سایر کشورها فراهم شود.

شناسه خبری: 24210

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو