سرخس فرصت طلایی برای تولید ملی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24272
ساعت 11:15 شنبه 9 ارديبهشت 1391
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان خراسان رضوی: منطقه ویژه اقتصادی سرخس فرصتی طلایی برای تولید ملی و حمایت واز کار و سرمایه ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد مهدی مروج الشریعه در نخستين جلسه كارگروه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس فرصتی طلایی برای تولید ملی و حمایت واز کار و سرمایه ایرانی است.
وی با اعلام ورود اولین کاروان راهیان صنعت در سال 1391 که شامل صاحبان صنایع و تولید کنندگان استان خراسان بود افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس با سرمایه گذاری بخش غیر دولتی و جهت کمک به توسعه منطقه محروم سرخس و استان خراسان رضوی توسط آستان قدس رضوی ایجاد شده و حمایت از سرمایه گذاری در این منطقه به محقق شدن فرمایشات مقام معظم رهبری کمک میکند.
استاندار خراسان رضوي نیز در این جلسه گفت: از هر امكاني در چارچوب قانون براي محقق نمودن شعار امسال در استان استفاده مي كنيم.
وي اظهار داشت: اصلاح الگوي مصرف، همت مضاعف و كار مضاعف، جهاد اقتصادي و توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني عناوين سال هاي اخير بوده كه همگي منجر به تلاش در راستاي افزايش ثروت براي كشور و بهره وري مناسب از ظرفيت هاي موجود شده است.
استاندار خراسان رضوي هرگونه اقدام فرهنگي، اقتصادي و خدماتي كه به افزايش توليدات داخلي منجر شود را مورد حمايت مسوولان استان دانست و گفت: بايد در اين زمينه برنامه ريزي دقيق و مدون صورت بگيرد و به صورت مناسب اجرايي شود.
صلاحي تصريح كرد: ما به عنوان مسوولان دستگاه هاي اجرايي، نياز استان و حتي كشورهاي همسايه را مي شناسيم كه بايد در راستاي رفع نيازها مبتني بر توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني برنامه ريزي نماييم.
وي با انتقاد از طولاني شدن روند صدور مجوز سرمايه گذاري در استان به دستگاه هاي صادركننده مجوز توصيه كرد تا نسبت به ايجاد تسريع در اين امر اقدام كنند.
رييس كارگروه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني خراسان رضوي افزود: معاون برنامه ريزي استانداري به عنوان نماينده تام الاختيار استاندار در صورت روند كند صدور مجوز مي تواند شخصا به اين امر مبادرت ورزد.
استاندار خراسان رضوي تاكيد كرد: بايد همه راه هاي قانوني براي تسهيل در امر توليد و صادرات باز و از هرگونه سرمايه گذاري مبتني بر سند توسعه استان حمايت شود.
صلاحي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اراده استان بر حمايت از صنعت و رفع موانع توليد است به همين منظور در سال جديد مديران دستگاه هاي اجرايي بايد از هر امكان و قدرتي در حوزه فعاليت خود براي تحقق اين امر استفاده نمايند.
وي با تاكيد بر شناسايي كمبودها و مسائل پيش روي اين بخش، اظهار كرد: اين موارد بايد در كارگروه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني مطرح و براي رفع آنها چاره انديشي شود.
رييس شوراي برنامه ريزي خراسان رضوي خواستار حمايت بيشتر بانك هاي استان از صنعت شد و افزود: با در اختيار قرار دادن تسهيلات سرمايه در گردش به واحدهاي صنعتي فعال موجود مي توان ظرفيت خالي اين واحدها را پر و از احداث واحدهاي جديد مشابه جلوگيري كرد.
استاندار خراسان رضوي به مصوبه شوراي برنامه ريزي استان مبني بر صادر نشدن مجوز فعاليت واحدهاي مشابه اشاره كرد و بيان داشت: توسعه و گسترش صنايع استان بايد با توجه به سند آمايش صورت پذيرد..
عباس نياوند معاون برنامه ريزي استانداري خراسان رضوي نيز در اين جلسه از دستگاه هاي اجرايي و بخش هاي خصوصي عضو كارگروه خواست تا برنامه هاي خود را براي سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني را به دبيرخانه ارائه نمايند.
قائم مقام رييس كارگروه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني خراسان رضوي گفت: شناسايي مشكلات صنعت و توليد در استان و برنامه ريزي براي رفع آنها با استفاده از اختيارات و خرد جمعي از جمله وظايف اين كارگروه است كه به صورت جدي انجام خواهد شد.
سعيد حسين پور معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي در ادامه اين جلسه اظهار داشت: تصويب فاز توسعه شهرك صنعتي توس، ساماندهي صنايع محور غرب مشهد، ساماندهي و استقرار صنعت چاپ و نشر و فلز تراشان از جمله برنامه هايي است كه در سال جاري و براي طرح در شوراي برنامه ريزي استان آماده است.
گفتني است در ابتداي اين جلسه اعضا به بيان ديدگاه ها و نقطه نظرات خود در راستاي تحقق شعار امسال پرداختند .

شناسه خبری: 24272

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو