توسعه ظرفیت های بارگیری فراورده های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24297
ساعت 09:48 شنبه 16 ارديبهشت 1391
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آبادان، توسعه جایگاه‌های سی ان جی و بالابردن ظرفیت بارگیری فرآورده‌های نفتی و ارسال به مناطق مختلف کشور را از جمله برنامه ‌های این شرکت در سال ‌جاری برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی حکمت گفت: ایجاد انبار 300 میلیون لیتری سوخت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) یکی از برنامه‌های شرکت در سال ‌جاری است که انجام این کار افزایش توان ذخیره‌سازی مواد سوختی و سهولت در عملیات صادرات را به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: تعداد نفتکش‌های موجود در این منطقه شامل 100 دستگاه است. منطقه آبادان مبدا بارگیری مواد سوختی است و بیشتر از این تعداد نیز می‌تواند نفتکش بومی داشته باشد و اقدام به صادرات فرآورده‌های سوختی کند.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آبادان بیان‌کرد: در حال حاضراز طریق 5 جایگاه گاز سی ان جی، 4 جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی، 4 جایگاه دومنظوره و دو جایگاه ساحلی، برای شناورها، سوخت وسایل نقلیه در آبادان تامین می‌شود؛ همچنین دراین شهرستان یک جایگاه گاز سی ان جی و یک جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی در سال‌جاری آماده بهره‌برداری خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که در منطقه آزاد اروند 2 جایگاه اختصاصی گاز سی ان جی، یک جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی و یک جایگاه ساحلی وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان شادگان دارای یک جایگاه اختصاصی گاز سی ان جی، یک جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی و 2 جایگاه دو منظوره است.
حکمت ادامه‌داد: در شهرستان ماهشهر نیز 3 جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی شامل یک جایگاه اختصاصی گاز سی ان جی و 2 جایگاه دومنظوره سوخت وجود دارد؛ همچنین سه جایگاه اختصاصی گاز سی ان جی، سه جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی و یک جایگاه دو منظوره در حال احداث است که امسال به بهره ‌برداری می رسند.
وی در خصوص جایگاه‌های سوخت‌رسانی در بندر امام، گفت: در این شهرستان یک جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی، یک جایگاه اختصاصی گاز سی ان جی، 2 جایگاه دو منظوره و یک جایگاه ساحلی ویژه سوخت رسانی به شناورها وجود دارد. در شهرستان هندیجان تنها سه جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی وجود دارد که یک جایگاه اختصاصی گاز سی ان جی در این شهرستان، امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.
مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان افزود: در شهرستان امیدیه چهار جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی و 3 جایگاه دو منظوره وجود دارد و یک جایگاه اختصاصی گاز CNG در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید؛ همچنین در شهرستان آغاجاری تنها یک جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی فعال بوده و یک جایگاه اختصاصی گازسی ان جی در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
حکمت در خصوص جایگاه ‌های سوخت‌ رسانی خرمشهر، عنوان‌کرد: در این شهرستان 2 جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی و 2 جایگاه اختصاصی گاز سی ان جی، کار سوخت‌رسانی را انجام می‌دهند؛ البته یک جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی و یک جایگاه اختصاصی گاز سی ان جی نیز امسال به این ظرفیت افزوده می‌شود.

شناسه خبری: 24297

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو