احداث انبار مکانیزه ذخیره سازی گوگرد در عسلویه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24299
ساعت 09:50 شنبه 16 ارديبهشت 1391
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از احداث انبار مکانیزه ذخیره سازی گوگرد در عسلویه خبر داد که به این ترتیب از پراکندگی گوگرد در محیط زیست این منطقه جلوگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود نصوری گفت: ساخت انبار مکانیزه ذخیره سازی گوگرد در کنار مجتمع بندری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ساماندهی شده است و به این مرکز انتقال داده می شود.
وی ادامه داد: بر اساس مذاکراتی که با مجتمع گاز پارسی و همچنین نفت و گاز پارس صورت گرفت، تا شش ماه دیگر ساخت انبار مکانیزه ذخیره سازی گوگرد به اتمام می رسد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: گوگرد تولیدی در این بخش برای مصارف داخلی و صادراتی انتقال داده می شود که در این میان هر قدر بازار صادرات را مدیریت کنیم در این بخش به ارزش افزوده بیشتری دست می یابیم.
پیش از این، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، در مورد گوگردهای پراکنده در محیط زیست عسلویه گفته بود: عملیات ساخت انبار مکانیزه ذخیره سازی گوگرد تا 6 ماه آینده به اتمام می رسد و به این ترتیب تا 6 ماه آینده این مشکل در عسلویه حل می شود.
در این خصوص مهدی جمشیدی دانا در مورد خطرات ناشی از پراکندگی گوگرد در محیط زیست عسلویه، گفت: گوگرد برای مصرف داخلی و همچنین صادرات از اهمیت وی‍ژه ای برخوردار است اما هم اکنون به دلیل اینکه انبار مکانیزه ذخیره سازی در حال ساخت است از انبار قبلی استفاده می شود.
وی همچنین بر بازاریابی داخلی گوگرد تاکید کرد و گفت: استفاده از گوگرد در ساخت آسفالت می تواند عمر آسفالت را تا 50 درصد افزایش دهد و علاوه بر این تحقیقات نشان داده که گوگرد را می توان در بخش کشاورزی نیز مورد استفاده قرار داد.

شناسه خبری: 24299

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو