پتروشیمی ها در نصب سیستم های پایش لحظه ای آلایندگی عملکرد موفقی دارند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24395
ساعت 10:26 يکشنبه 31 ارديبهشت 1391
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تمام مجتمع های پتروشیمی تا پایان برنامه پنجم باید از سیستم های پایش لحظه ای استفاده کنند، گفت: عملکرد پتروشیمی ها در این زمینه کاملا مثبت ارزیابی می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر، افزود: این سازمان از نصب سیستم های پایش لحظه ای در مجتمع های پتروشیمی حمایت می کند.
محمدجواد محمدی زاده گفت: بر اساس مصوبه مجلس، تمام واحدهای صنعتی باید تاپایان برنامه پنجم توسعه سیستم های پایش آلایندگی را نصب کنند و شرکت های پتروشیمی در این زمینه عملکرد مثبتی داشته اند.
رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: نصب این سیستم ها تاثیر زیادی بر کنترل آلایندگی ها دارد و توان آن را دارد که در هر مکانی فعالیت های مجتمع های پتروشیمی از سوی سازمان محیط زیست کنترل شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن نصب ایستگاه های پایش لحظه ای در چند واحد پتروشیمی در عسلویه گفت: همکاری بسیار خوبی میان وزارت نفت و شرکت های تابعه برای صیانت از محیط زیست عسلویه وجود دارد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: نا آلایندگی و سازگار بودن با استانداردهای زیست محیطی سبب بالاتر رفتن اعتبار بین المللی واحدهای پتروشیمی خواهد شد.
محمدی زاده درباره همکاری سازمان محیط زیست، منطقه ویژه اقتصادی پارس و پتروشیمی مبین در باره مطالعه و بررسی زندگی پرندگان خلیج نایبند اظهار کرد: پیش از این نگرانی هایی درباره تاثیر آلاینده ها بر زندگی پرندگان و دیگر جانوران در این منطقه وجود داشت که با مطالعه های انجام شده، این نگرانی در مورد پرندگان برطرف شد و امیدواریم با ادامه همکاری ها برای دیگر جانداران نیز نگرانی ها به طور کامل برطرف شود.

 

شناسه خبری: 24395

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو