منطقه ويژه اقتصادي سرخس؛ دروازه طلايي صادرات

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24418
ساعت 14:30 شنبه 6 خرداد 1391
معاون امور شرکت‌هاي سازمان اقتصادي رضوي گفت: زير ساخت‌ها و بسترهاي لازم در منطقه ويژه اقتصادي سرخس، براي توسعه همه جانبه صنعت و تجارت فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، عبداله کثیری اظهار داشت: حدود 16 سال قبل و طي مطالعات عميقي که توسط وزارت‌خانه‌هاي مسکن و اقتصاد کشور انجام شده، سرخس به عنوان تنها نقطه طلايي و استراتژيک براي ايجاد يک منطقه ويژه اقتصادي در شرق کشور شناخته شد.
وي ادامه داد: در مطالعات آمايش سرزمين استان خراسان نيز سرخس به عنوان يکي از نواحي مستقل هفت‌گانه استان به شمار مي‌آيد و اين موضوع، امتياز بسيار مهمي براي اين منطقه مي‌باشد.
کثيري تصريح کرد: سرخس از نظر سوق الجيشي در مرکز مثلثي با بيش از دو سوم جمعيت جهاني مرتبط است که روسيه، چين و هندوستان سه ضلع اين مثلث هستند.
مدير هماهنگي امور تخصصي سازمان اقتصادي رضوي نيز اظهار داشت: استقرار صنايع پتروشيمي مي‌تواند در اين منطقه ويژه و در شهرستان سرخس تحولي را ايجاد نمايد که همکاري با مسئولان صنعت پتروشيمي کشور در اين زمينه بسيار مهم مي‌باشد.
حسين قدرتي افزود: اولويت ديگر اين منطقه بحث حمل و نقل و ترانزيت است که با توجه به موقعيت استراتژيک اين منطقه که در چهارراه بين المللي ريلي و جاده‌اي شرق و غرب دنيا و در مسير ترانزيتي شمال جنوب و دروازه کشورهاي آسياي ميانه و چين قرار گرفته است و با توجه به وجود ريل عريض و نرمال و فرودگاه اختصاصي با قابليت نشست و برخاست انواع هواپيما در اين منطقه، ترانزيت کالا به سهولت قابل انجام است و با بهترين امکانات ناوبري که در حال حاضر در اين منطقه آماده است، مواد اوليه توليدي از نقاط مختلف دنيا مي‌تواند پذيرش و با فرآوري مجدد در آن، در بخش صادرات مورد استفاده قرار گيرد.

شناسه خبری: 24418

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو