بازدید مسئولین گمرکات ولایت هرات افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24419
ساعت 14:31 شنبه 6 خرداد 1391
رییس کل گمرک ولایت هرات افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، در راستای علایق دو کشور مسلمان ایران و افغانستان برای توسعه روابط دیرین تجاری و تاکید بر رونق اقتصادی در مرز پر سابقه دوغارون، کامه وال رییس کل گمرک ولایت هرات باستان در راس هیاتی متشکل از مدیران گمرکات وابسته به اتفاق عاطفی ناظر گمرکات خراسان بزرگ و مدیر کل گمرک مشهد و همراهان از فاز یک منطقه ویژه اقتصادی دوغارون که مدتی است فعالیت خود را آغاز کرده است دیدن کردند.
هم چنین در نشستی که در سالن اجتماعات منطقه برگزار شد فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و اهداف آن برای حاضران تشریح شد.
در این نشست مسئولین منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بالا بردن سطح تاسیسات دولتی فعلی در نقطه مرزی دوغارون را خواستار شدند چرا که زیر ساخت های فعلی متناسب با حجم عظیم مبادلات کالا در این منطقه نیست و توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.
مقام های افغان نیز در این نشست بر توانایی های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با امکانات موجود و تمهیدات خاص برای محدودیت های کالاهای صادراتی افغانستان به ایران تأکید کردند.
هم چنین در راستای تداوم همکاری های متقابل دو کشور و به منظور رفع مشکلات فعلی و گسترش مناسبات اقتصادی، ایجاد سالن مشترک تجاری در مرز دو کشور در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد امکانات الکترونیکی برای گمرک های دو کشور فراهم شده تا بصورت همزمان اطلاعات مورد نیاز خودروهای باری را که در مرز ایران یا افغانستان ثبت می شود ثبت و مورد استفاده قرار دهند

شناسه خبری: 24419

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو