صادرات ۸۰۰ میلیون دلار میعانات گازى از پارس جنوبى

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24433
ساعت 09:26 دوشنبه 8 خرداد 1391
محموله میعانات گازى به وزن حدود ۸۱۴هزار تن و به ارزش بیش از ۸۱۸ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار در اردیبهشت ماه امسال از مبادى صادراتى این منطقه به خارج صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود نصورى مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادى انرژى پارس افزود: هم چنین در این مدت ۶۷ محموله غیرنفتى به وزن حدود ۴۳۰ هزار تن و به ارزش بیش از ۲۵۲ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادى انرژى پارس صادر شده است.
وى اضافه کرد: محصولات صادر شده علاوه بر میعانات گازى، شامل پلى اتیلن سبک و سنگین، بوتن، بوتادین، اوره، هوى اند، رافینت، متانول، گوگرد، سیمان خاکسترى و آمونیاک است.
نصوری تصریح کرد: سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی در اردیبهشت ماه امسال از نظر وزن 66 درصد و از نظر ارزش 76 درصد است.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس یادآور شد: همچنین در مدت یاد شده 324 محموله به وزن بیش از 286 هزار تن و به ارزش بیش از 205 میلیون دلار، کالا و تجهیزات مورد نیاز پروژه های پارس جنوبی وارد منطقه ویژه پارس شده است.
نصوری افزود: در مدت یاد شده، از طریق گمرک منطقه ویژه پارس در کل به مقدار 290 هزار و 239 تن کالا، به ارزش بیش از 208 میلیون دلار وارد شده است که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش، 82 درصد افزایش یافته است.

شناسه خبری: 24433

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو