منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از مناطق مهم صادرات كشور است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24459
ساعت 11:08 چهارشنبه 17 خرداد 1391
رییس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران ، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر را یكی از مناطق بسیار مهم در صادرات كشور عنوان كرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، 'عباس معمارنژاد' روز چهارشنبه در دومین نشست مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی كشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ، گفت: نشست های هماهنگی با مسئولان مناطق ویژه اقتصادی در راستای تسریع در كارهای مربوط به امور گمركی و برطرف كردن مشكلات برگزار می شود.

وی با اشاره به اینكه تشریفات گمركی ، فرآیند مربوط به ورود و خروج كالا در كشور است كه با همكاری سازمان ها و دستگاه های مختلف صورت می گیرد، افزود: خوشبختانه قانون جدید امور گمركی ، وظایف گمرك و سایر دستگاه ها را به خوبی روشن كرده و قانون تاسیس مناطق ویژه اقتصادی نیز اهداف، اصالتها و فعالیت های این مناطق را مشخص كرده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مصوبه جدید دولت در خصوص محصولاتی كه در مناطق ویژه تولید و ارزش افزوده ای كه در این مناطق ایجاد می كند، گفت: اگر كالایی وارد كشور شد، از پرداخت ورودی معاف می شود كه این موضوع فعالیت های تولیدی را در مناطق ویژه اقتصادی تسهیل می كند.

وی در خصوص تسهیلاتی كه گمرك برای مناطق ویژه در نظر گرفته است، گفت: ما درباره واحدهای تولیدی كه در مناطق آزاد و ویژه قرار دارند، حداكثر تسهیلات را فراهم می كنیم و اصولا در مورد واحدهای تولیدی جز مشكلی كه در مورد تفسیر از مالیات ارزش افزوده بود، مشكل دیگری نداشتیم كه فكر می كنم با بخشنامه جدیدی كه دولت داشته، این موضوع هم برطرف شده است.

معمارنژاد تصریح كرد: در حال حاضر، در زمینه تولید و واحدهای تولیدی كه در مناطق ویژه اقتصادی هستند، مشكل خاصی را نداریم و قطعا مصوبه جدید كه اجازه معافیت ورود كالا از مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی را معادل ارزش افزوده ایجاد شده به داخل كشور می دهد، فعالیتهای تولیدی در این مناطق به طور قطع رونق بیشتری خواهد یافت.

دومین نشست مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی كشور امروز با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس كل گمرك در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر شروع به كار كرد.

در این نشست تنی چند از مسوولان از جمله مشاور هماهنگی امور مناطق ویژه، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورا حضور دارند.

دستور كار اصلی این نشست بررسی مشكلات مناطق ویژه اقتصادی كشور است.

شناسه خبری: 24459

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو