تسهیل روند جذب سرمایه اولویت سازمان منطقه ویژه پارس است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24511
ساعت 10:07 چهارشنبه 31 خرداد 1391
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تلاش این سازمان برای جذب بیشتر سرمایه گذاری داخلی و خارجی در مناطق عملیاتی پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی خبر داد و افزود: تسهیل روند جذب سرمایه در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود نصوری در نشست با یک گروه سرمایه گذار خارجی فعال در زمنیه ساخت لوله های صنعت نفت و گاز، به سفر پر برکت مقام مظعم رهبری به منطقه ویژه پارس در سال گذشته اشاره کرد و با بیان این اینکه رهبر فرزانه انقلاب حجت را بر ما مسوولان تمام کرده است، تاکیدکرد: در حوزه سرمایه گذاری باید با هدف تقویت تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی مسیر جذب سرمایه را تسهیل و کوتاه کنیم.
وی با اشاره به ویژگی و مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه، تصریح کرد: مجتمع بندری پارس با ظرفیت بالا و قابل توجه تخلیه و بارگیری کالا و تجهیزات از مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه است.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس ادامه داد: قوانین موجود گمرکی، مطابق با قانون مناطق ویژه اعمال می شود و این موجب آسان سازی روند حمل و نقل کالا و تجهیزات است.
نصوری با بیان اینکه، ظرفیت بسیار خوبی برای حمل و نقل کالا و مسافر در منطقه ویژه پارس وجود دارد، افزود: فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه با ظرفیت جابجایی سالانه حدود یک میلیون نفر مسافر و امکان ورود و خروج میزان قابل توجه کالا و تجهیزات، به لحاظ امکانات پیشرفته فرودگاهی در رتبه برتر کشوری پس از فرودگاه امام خمینی (ره) قرار دارد و این به عنوان مزیت برجسته سرمایه گذاری در این منطقه محسوب می شود.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس با اشاره به آمادگی این سازمان در زمینه فراهم کردن اراضی مورد نیاز طرح های سرمایه گذاری، یادآور شد: بخش قابل توجه ای از اراضی منطقه ویژه پارس با هدف استقرار و توسعه صنایع نیمه سنگین مانند مخازن تحت فشار، تجهیزات پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی، صنایع خطوط لوله و صنایع فلزی در نظر گرفته شده است.
نصوری ادامه داد: بخش دیگری از زمین های این منطقه راهبردی، برای توسعه صنایع مختلط مانند صنایع ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فلزی، برق و الکترونیک، ابزار دقیق و صنایع شیمیایی اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت نفت، جهت واگذاری اراضی و زیرساخت های لازم برای طراحی و راه اندازی پروژه هایی که به شتاب اجرای توسعه میدان گازی پارس جنوبی و همچنین توسعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کمک می کند، آمادگی داریم.

شناسه خبری: 24511

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو