اختصاص 135 میلیارد تومان برای احداث بزرگراه اهرم ـ دیلم استان بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24541
ساعت 10:51 دوشنبه 5 تير 1391
جانشین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اختصاص 135 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مالی وزارت نفت برای احداث بزرگراه اهرم ـ برازجان ـ گناوه ـ دیلم در استان بوشهر خبر داد و افزود: منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت مسوول تامین منابع مالی این پروژه است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عباس دولتی زاده در بازدید از برخی پروژه های مصوب سفرهای استانی هیات دولت به استان بوشهر که به همراه برخی مدیران این سازمان و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) انجام شد، خواستار شتاب در اجرای پروژه های فعال در حوزه راه و ترابری استان بوشهر شد.
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران مسوولیت تامین و پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای انجام مطالعه طرح ها، ساخت و توسعه برخی پروژه های مصوب سفرهای استانی هیات دولت به استان بوشهر را دارد.
علاوه بر این سازمان منطقه ویژه پارس، حدود 250 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 55 پروژه زیرساختی و توسعه ای مصوب سفر مقام معظم رهبری به عسلویه اختصاص داده است.
جانشین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در امور اجرایی، پی گیری و اطلاع از روند عملیات اجرایی پروژه هایی که این سازمان وظیفه تزریق منابع مالی و اعتباری آنها را به عهده دارد، از جمله هدف سفر خود به مرکز و شمال استان بوشهر اعلام کرد.
دولتی زاده با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی و عملیات اجرایی مهم ترین پروژه راه و ترابری استان بوشهر گفت: این پروژه که به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار اعلام شده است نقش مهمی در توسعه زیرساخت های این استان دارد.
وی ادامه داد: 218 میلیارد تومان کل اعتبار پروژه است که این میزان، 135 میلیارد تومان در تعهد وزارت نفت و 83 میلیارد تومان نیز سهم وزارت راه و ترابری است.
دولتی زاده پیشرفت فیزیکی این پروژه را 40 درصد اعلام کردو افزود: طبق برآوردهای مهندسی، پرداخت 13 میلیارد تومان جهت تحصیل و آزادسازی اراضی نیز به میزان اعتبار تعیین شده افزوده می شود.
وی یادآور شد: طبق اعلام قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) هم اکنون حدود 200 دستگاه ماشین آلات راه سازی در طول مسیر این پروژه مشغول کارند و این نشان می دهد پروژه به طور جدی و با روند خوبی پیش می رود
جانشین مدیرعامل منطقه ویژه پارس هم چنین در بازدید از «پل کابلی کلل» در کیلومتر 25 جاده برازجان ـ گناوه واقع در حاشیه شهر آبخش، در جریان روند عملیات اجرایی این بخش از پروژه ساخت بزرگراه اهرم ـ برازجان ـ گناوه ـ دیلم قرار گرفت.
دولتی زاده هم چنین با تاکید بر هماهنگی و تعامل بیشتر مسوولان استان بوشهر در راستای اجرای پرشتاب پروژه های زیرساختی این استان در نشست های جداگانه با فرمانداران دشتستان و گناوه، مسائل و مشکلات موجود را بررسی کرد.
 

شناسه خبری: 24541

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو