تکمیل حفاری 15حلقه چاه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تا پاییز امسال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24544
ساعت 10:59 دوشنبه 5 تير 1391
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری از پیش بینی حفاری و تکمیل 15 حلقه چاه گازی در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تا پایان آذر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، محمدرضا تاکایدی اظهار کرد: در اجرای طرح تولید زودهنگام از فازهای 17 و 18 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی براساس توافق به عمل آمده با شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرما، عملیات حفاری و تکمیل 7 حلقه چاه در فاز 17 و 8 حلقه چاه در فاز 18 شتاب بخشی می شود.
وی با اشاره به پیشرفت جمعی 74 درصدی اجرای حفاری در این فازها، افزود: براساس آخرین گزارش ها تاکنون در فاز 17 حدود 39 هزار و 102 متر و در فاز 18 حدود 35 هزار و 128 متر و در مجموع 74 هزار و 230 متر حفاری شده است.
تاکایدی گفت: در اجرای حفاری این پروژه که به صورت کلید در دست (EPD) از سوی شرکت ملی حفاری ایران با استقرار 2 دستگاه حفاری دریایی انجام می شود و هم اکنون سومین حفره 8 و یک دوم اینچ در فاز 18 خاتمه یافته و حفاری چهارمین حفره آغاز شده است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه حفاری گفت: برای حفاری 22 حلقه چاه در فازهای 17 و 18 در مجموع نزدیک به 90 هزار متر حفاری انجام خواهد شد.
وی گفت: مطالعه های لازم برای شناسایی لایه های زمین شناسی، مهندسی و برنامه ریزی حفاری، خدمات فنی، تامین کالا، مواد، دستگاه های حفاری و همچنین مدیریت و نظارت بر اجرای پروژه در تعهد این شرکت است.
تاکایدی یادآور شد: نخستین دستگاه حفاری برای آغاز عملیات حفاری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی 26 اسفند سال 1388 در این موقعیت مستقر و عملیات حفاری در تاریخ 11 فروردین سال 89 آغاز کرد و دومین دستگاه نیز 19 بهمن همان سال کار خود را در پارس جنوبی شروع کرد.
شرکت ملی حفاری ایران با داشتن توان تخصصی بالا و نیروی انسانی کارآمد، توانمندی لازم برای اجرای پروژه های حفاری به صورت کلید در دست را در بلوک های دریایی و خشکی دارد و با توجه به تقویت سازندگان داخلی توانسته است قطعات حفاری مورد نیاز پروژه ها را از طریق ساخت داخل تامین کند.

شناسه خبری: 24544

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو