لوله گذاری موفقیت آمیز میدان نفتی هندیجان توسط شرکت ایزوایکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24545
ساعت 11:00 دوشنبه 5 تير 1391
عملیات لوله گذاری، نصب اسپولها و اتصال رایزرهای خطوط جریانی 7و8 پروژه توسعه میدان نفتی هندیجان با موفقیت کامل توسط شرکت ایزو ایکو به انجام رسید.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر پروژه طرح توسعه میدان نفتی هندیجان ضمن اعلام خبر فوق افزود: انجام عملیات لوله گذاری(مهندسی، ساخت و نصب) در بستر دریا در عمق کمتر از 3 متر برای اولین بار در ایران توسط متخصصان داخلی بدون هرگونه نیاز به استفاده از دانش خارجی و با استفاده از شناورهایی با آبخور کمتر از دو متر انجام شد و تلاش متخصصان و راهکارهای مهندسی آنان بر مشکلات خاص عملیات در منطقه هندیجان غلبه کرد.
روشن ضمیر افزود: با راه اندازی سکوی 7پروژه هندیجان ظرفیت سازی افزایش تولید از محل چاه های سکوی 7 به میزان 10000 بشکه در روز ایجاد شد و انجام همزمان عملیات با حضور ریگ حفاری مستقر بر روی جاکت 7 و همچنین با وجود چاه های نفتی فعال در محل و خطوط لوله Flexible متعدد موجود در بستر دریا، نیازمند اتخاذ تدابیر شدید ایمنی و فنی بود که متخصصان شرکت مبین سازه با همکاری مطلوب پرسنل سکوی بهرگانسر به خوبی بر آن غلبه کردند.
لازم به ذکر است لوله گذاری به قطر 12 اینچ در بستر دریا به طول تقریبی 2/4 کیلومتر از محل سکوهای 7 و 8 پروژه هندیجان تا سکوی مرکزی هندیجان انجام پذیرفته است.
با توجه به اتصال چاههای موجود در محل سکوی 7 پروژه هندیجان به سکوی مرکزی هندیجان از طریق خطوط Flexible، لوله گذاری خطوط 12 اینچی علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، امکان استفاده از این لوله ها را در سایر مناطق نفتی نیز ممکن ساخته و منجر به افزایش تولید کلی شرکت نفت فلات قاره ایران خواهد شد.
هم چنین با توجه لزوم جمع آوری همزمان خطوط لوله Flexible، برنامه ریزی دقیقی جهت تست و تحویل دهی خطوط 12 اینچی صورت گرفت تا در کمترین زمان ممکن چاههای فعال به مدار تولید باز گشته و هیچگونه تاخیری در جمع آوری خطوط مذکور و وقفه در تولید از میدان هندیجان حاصل نگردد.
ساخت عرشه موقت بر روی جاکت 7، لوله کشی و ساخت منیفولد 12 اینچ به 4 و 8 اینچ و همچنین نصب شیرآلات و اتصالات لازم بر روی سکوی مرکزی هندیجان در کمتر از 10 روز و با رعایت کلیه موازین ایمنی با موفقیت انجام پذیرفت.
با توجه به فشار بالای تست خطوط(260 بار)، تمهیدات ویژه در نصب اتصالات و اسپولها بکار گرفته شد و نهایتاً خطوط لوله بدون هرگونه نشتی مطابق با استانداردهای جهانی و تحت نظارت نمایندگان کارفرما و یک شرکت معتبر بین المللی بازرسی تست و تحویل شدند. هم اکنون خط لوله 7 در سرویس قرار گرفته و خط لوله 8 نیز پس از حفاری چاههای مربوطه توسط شرکت نفت فلات قاره ایران مطابق با برنامه در سرویس قرار خواهد گرفت.

شناسه خبری: 24545

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو