احداث 17 بندر چند منظوره مردمی در هرمزگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24565
ساعت 11:08 سه شنبه 13 تير 1391
مدیرکل بنادر و دریانوری هرمزگان گفت: در حال حاضر 17 بندر چند منظوره مردمی در نقاط مختلف ساحل هرمزگان در دست احداث است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از فارس، علی‌اکبر صفایی در نشست تشریح عملکرد بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بنادر هرمزگان نقش عمده‌ای در اقتصاد کشور به عهده دارند، اظهار داشت: بنادر این استان چه در زمان‌های گذشته به ویژه زمان دفاع مقدس و چه در حال حاضر به عنوان بازوهای اقتصاد کشور شناخته می‌شده است.
وی با اشاره به اهمیت وجودی بنادری همانند شهید رجایی و شهید باهنر اضافه کرد: در حال حاضر 60 درصد عملیات صادرات و واردات کشور تنها از طریق بندر شهید رجایی در غرب بندرعباس انجام می‌شود که این امر نشان از اهمیت این بندر دارد.
مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه این سازمان همواره در هر شرایط با مدیریت مناسب اقدام به انجام وظیفه کرده است، افزود: باید گفت که تحریم‌ها تاثیری در توسعه و پیشرفت کشور نخواهد داشت.
به گفته وی، دشمنی کشورهای استکباری عزم ملت ایران را برای نیل به اهداف عالیه انقلاب اسلامی مصمم‌تر کرده است.
صفایی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد اداره کل بنادر و دریانوردی در سال 90 گفت: با الحاق 2هزار و 400 هکتار به مجموعه بندر شهید رجایی ظرفیت این بندر به دو برابر افزایش یافته و با رشد 75 درصدی فاز دوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی حرکت به سمت هاب شدن در سال جاری نیز با سرعت بیشتر ادامه می‌یابد.
وی اضافه کرد: الحاق اراضی یاد شده به عنوان اراضی پشتیبان توسعه بندر شهید رجایی در واقع نبض توسعه بندر را دوباره پویا کرده است چرا که بدون این اراضی، بندر شهید رجایی در بعد فیزیکی با چالش‌های جدی روبرو شده بود.
مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه این اراضی وسعت بندر شهید رجایی را به دو برابر ظرفیت کنونی از نظر مساحت ارتقا می‌دهد، افزود: برنامه‌های ویژه‌ای را برای توسعه این بخش جدید از بندر داریم.
صفایی با اشاره به نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر چند منظوره مردمی در کنار توسعه و تجهیز بنادر بزرگ اظهار داشت: به منظور اشتغال‌زایی ساحل‌نشینان و باز کردن راه آنان به دریا 17 بندر چند منظوره مردمی در استان هرمزگان در حال ساخت بوده که 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به کار برنامه‌محور بر اساس شاخص‌های تعیین شده افزود: سال 91 سال پرکار و پرتلاشی خواهد بود و باید خود را برای اجرای پروژه‌های بزرگ آماده کنیم.

شناسه خبری: 24565

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو