تولید شركت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزایش می یابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24567
ساعت 11:21 سه شنبه 13 تير 1391
امسال همگام با روند رو به رشد صنعت پتروشیمی، تولید در مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، پیش بینی می شود در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، امسال تولید محصولات با افتتاح چند طرح توسعه ای در منطقه ویژه به 18 میلیون تن برسد.
در سال 1390 نزدیک به 17 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تولید شد و شرکت های پتروشیمی مستقر در این منطقه در سال جهاد اقتصادی درمجموع 16 میلیون و 930 هزار تن محصول تولید کردند.
بر اساس این گزارش، از این میزان 5 میلیون و 441 هزار تن به خارج از کشور صادر و 5 میلیون و 301 هزار تن در داخل به فروش رفت و ارزش صادراتی هر تن تولید محصولات پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سال گذشته بیش از 760 دلار بود.
صادرات محصولات پتروشیمی به عنوان یک صنعت ارزش آفرین در این سال 4 میلیارد و 144 میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته است، پروپان، بوتان، آمونیاک، برش سنگین نفتا و پلی اتیلن سبک، از پرفروش ترین محصولات پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سال 90 بوده اند.
به گزارش شانا، 16 شرکت پتروشیمی در این منطقه استراتژیک در حال تولید محصولات پتروشیمی هستند.
چندی پیش دکتر احمدی نژاد با تاکید بر توسعه صنعت پتروشیمی در کشور اظهار کرد: در صنعت نفت باید به سرعت به سمت ایجاد ارزش افزوده نفت و گاز رفته و تلاش کنیم این ارزش در داخل کشور بماند.
رئیس جمهور با بیان این که باید به سمتی برویم که نفت را به فرآورده تبدیل و صادر کنیم، تصریح کرد: اگر فرآورده به تولیدات پایین دستی تبدیل شود، ارزش افزوده آن چند برابر خواهد شد و باید به سمت ایجاد شغل های پایدار پیش برویم.
دکتر احمدی نژاد گفت: برای توسعه صنایع پتروشیمی نخست باید حلقه های مجموعه بالادستی تکمیل شود و صنایع پایین دستی آن گسترش یابد، سپس به سراغ توسعه های جدید در صنعت پتروشیمی برویم.

شناسه خبری: 24567

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو