بندر امیرآباد یکی از بنادر ویژه و مهم شمال کشور است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24644
ساعت 15:04 چهارشنبه 28 تير 1391
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت بندر امیرآباد یکی از بنادر و مناطق ویژه اقتصادی مهم کشور است .

 به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید عطاء الله ‌صدر در نشست خبری در منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر اظهار داشت: بندر امیرآباد یکی از بنادر ویژه و مهم شمال کشور است که ظرفیت تخلیه و بارگیری 5/4 میلیون تنی فعلی این بندر در پایان برنامه پنج ساله توسعه به 10 میلیون تن می رسد.
وی بیان داشت: بدون تردید این توسعه را در تمام بنادر کشور افزایش خواهیم داد که نتیجه آن رسیدن به توسعه پایدار در بخش های مختلف خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: مساحت فعلی بندر امیرآباد بهشهر ، یک هزار هکتار است که با برنامه ریزی برای توسعه این منطقه ویژه ، این مقدار به 2 برابر افزایش خواهد یافت .
وی به علاقمندی بخش خصوصی به حضور در این بندر اشاره کرد و گفت : بخش خصوصی هم اکنون فعالیت های مختلفی در این منطقه ویژه انجام می دهد که با هدف ورود بیشتر سرمایه ها به این بندر، آسان سازی کارها برای فراهم سازی زمینه جذب سرمایه گذاران، در دستور کار قرار دارد.
صدر ادامه داد: بندر امیرآباد بهشهر با سرمایه ای بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال به توسعه فعلی رسیده است که حدود نیمی از این سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی انجام شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رقابت بنادر مستقر در دریای خزر با بنادر دریای جنوب را غیرممکن دانست و گفت: بنادر جنوب کشور به دریای آزاد ارتباط دارند و نمی توان متوقع بود پیشرفت بنادر شمال کشور به توسعه فعلی این بنادر برسد.
وی بیان داشت: با تمام این محدودیت ها، از هیچ تلاش و کوششی برای توسعه این بنادر دریغ نمی کنیم و برنامه ریزی های فراوان و در اختیار قرار دادن منابع مالی فراوان به این بنادر، بخشی از این برنامه ریزی ها است.
صدر، به تلاش برای توسعه دریا نوردی در دریای خزر از طریق بنادر شمال کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی از این ظرفیت مناسب به خوبی استفاده نمی شود و بخش زیادی از سرمایه ای که می تواند توسط مسافران شمال کشور ، جذب شود از دست می رود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: دریای خزر در حدود 200 روز از سال قابلیت استفاده برای جابه جایی مسافر را دارد که با بهره برداری از طرح های توسعه ای مربوط به این بخش، رونقی چشمگیر در انتظار گردشگری دریایی است.
وی به اعمال محدودیت های اخیر دشمنان برای ورود کشتی های خارجی به کشور از طریق بیمه نکردن این کشتی ها اشاره کرد و گفت : دولت خدمتگذار ایران پس از این تحریم ها ، اقدام به بیمه نمودن کشتی های خارجی کرد و هم اکنون تمام کشتی هایی که وارد خاک ایران می شوند به طور کامل از خدمات بیمه ای برخوردار خواهند بود. 

شناسه خبری: 24644

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو