ديدار مدير عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با سفير ايران در تاجيكستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24664
ساعت 11:34 يکشنبه 1 مرداد 1391
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با سفیر ایران در تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به منظور گسترش تبادلات و مراودات بين منطقه ويژه اقتصادي سرخس و كشورهاي حوزه cis ارتباط نزديكي با سفارت خانه هاي جمهوري اسلامي ايران در اين كشورها حاصل شده است.
محمد مهدي مروج اشريعه مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس با بيان اين مطلب گفت: با توجه به موقعيت ممتاز منطقه ويژه اقتصادي سرخس در منطقه و قرار گرفتن آن در دروازه ورود به آسياي ميانه لزوم ارتباطات بيشتر جهت جذب سرمايه گذار خارجي خصوصاً در مقوله ترانزيت و ترانسشيپمنت انواع كالا احساس مي شود.
وی ادامه داد: در سفري كه اخيراً در معيت مسئول محترم نمايندگي وزارت خارجه در شمال و شرق كشور به ازبكستان انجام شد در ديدار با سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور ازبكستان با توجه به مزيت ها ، استعدادهاي منطقه ويژه اقتصادي سرخس علي الخصوص در بخش ريلي و ترانسشيپمنت انواع كالا بر و آمادگي براي همكاري و تعامل بيشتر تأكيد شد.
وابسته سفارت ايران در ازبكستان نيز ضمن تأكيد بر فعاليتهاي اقتصادي و بازرگاني خاطر نشان ساخت تلاشهاي خود را در همكاريهاي متقابل معطوف دارد.
مروج الشريعه يادآور شد: در همايش ترانزيت و توسعه محور شرق كه اخيراً در بيرجند برگزار گرديد از وزير حمل و نقل كشور ازبكستان دعوت شد براي آشنايي بيشتر با منطقه ويژه اقتصادي سرخس همكاري هاي بيشتر با منطقه ويژه اقتصادي جمهوري اسلامي ايران سفر نمايند.

شناسه خبری: 24664

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو