برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهتر به محیط پیرامونی پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24665
ساعت 11:37 يکشنبه 1 مرداد 1391
جانشین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در امور اجرایی تصریح کرد: در همسویی با توسعه زیرساخت های صنعتی، برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهتر به محیط پیرامونی منطقه ویژه پارس در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویزه اقتصادی، عباس دولتی زاده بر انجام مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت برای توسعه زیرساخت های محیط پیرامونی تاکید کرد و اجرای چند پروژه مهم و زیربنایی در شهرهای کنگان، عسلویه و نخل تقی را از برکات سفر مقام معظم رهبری به عسلویه دانست.
وی یادآور شد: با سفر مقام معظم رهبری نوع نگاه ملی به منطقه ویژه پارس تغییر کرد و حس تعامل و همکاری تمام قوا، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف با صنعت نفت برای توسعه این منطقه افزایش یافت.
دولتی زاده تصریح کرد: صنعت نفت همپای توسعه میدان گازی پارس جنوبی، همواره به مسائل و مشکلات محیط پیرامونی خود رسیدگی کرده و خدمات و کمک های خود را بین شهرها و روستاهای اطراف تقسیم کرده است.‌
میدان گازی پارس جنوبی، یکی از بزرگترین منابع گازی جهان است که بر روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در عمق حدود 3000 متری بستر خلیج فارس و حدود 105 کیلومتری سواحل ایران قرار دارد و یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی کشور به شمار می‌رود.
مساحت این میدان 9700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران 3700 کیلومتر مربع وسعت دارد. ذخیره گاز این بخش از میدان 14 تریلیون متر مکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که حدود 8 درصد از کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می‌شود.

شناسه خبری: 24665

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو