لوله گذاری چهار فاز پارس جنوبی انجام می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24666
ساعت 11:43 يکشنبه 1 مرداد 1391
600 کیلومتر تامین و لوله گذاری طرح توسعه میدان نفتی رشادت، همچنین فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی از سوی شرکت صدرا انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت فناوری آبهای عمیق (DOT) با اعلام این خبر تصریح کرد: بر اساس قرارداد شرکت صدرا متعهد به خرید، کوتینگ (بتن اندود کردن) و اجرای 600 کیلومتر خط لوله در پروژه توسعه میدان نفتی رشادت، طرح توسعه فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی است و تا کنون 50 کیلومتر از این میزان لوله گذاری شده است.
به گفته محمدعلی نظارت، این خطوط 600 کیلومتری شامل چهار رشته خط 100 کیلومتری و حدود پنج خط لوله میان سکوهاست.
وی با بیان این که برای تهیه و لوله گذاری این خطوط لوله به 600 روز زمان نیاز است، اظهار امیدواری کرد که با آمدن کشتی لوله گذار جدید در مدت یک سال کل خطوط احداث و راه اندازی شود.
نظارت افزود: با استفاده از کشتی لوله گذار PLV روزانه 700 متر تا یک کیلومتر لوله گذاری در دریا انجام می شود و هم اکنون یک کشتی لوله گذار دیگر خریداری شده است که تا چهار ماه دیگر وارد کشور می شود و با استفاده از این کشتی توان لوله گذاری شرکت به روزانه 1.5 کیلومتر می رسد.
مدیرعامل شرکت فناوری آبهای عمیق افزود: کشتی لوله گذار جدید مجهز به جرثقیل است و در ماه های نخست برای عملیات نصب استفاده و از ابتدای سال آینده وارد عملیات لوله گذاری می شود.
وی از آغاز لوله گذاری طرح توسعه میدان رشادت از 10 مرداد امسال خبر داد و گفت: بر اساس برنامه عملیات لوله گذاری 100 کیلومتر از خطوط لوله رشادت از سوی شرکت صدرا انجام می شود.
نظارت با تاکید بر انجام به موقع پروژه های لوله گذاری از سوی شرکت صدرا گفت: هزینه لوله گذاری این کشتی های لوله گذار روزانه 150 هزار دلار برآورد شده و در صورتی که این عملیات با تاخیر انجام شود، روزانه به همین میزان ضرر خواهیم کرد.
به گفته وی، عملیات کوتیگ لوله های شرکت صدرا در شرکت های صدف بوشهر و شرکت پوشش ماهشهر انجام می شود.
شرکت فناوری آبهای عمیق به عنوان زیرمجموعه شرکت صدرا در بخش ساخت و نصب سازه های سنگین دریایی، جکت و عرشه، همچنین لوله گذاری دریایی سکوهای نفت و گاز کشور فعالیت دارد.

شناسه خبری: 24666

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو