آزاد راه چهار خطه بندرعباس – بندر شهید رجایی احداث می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24702
ساعت 11:33 يکشنبه 8 مرداد 1391
آزاد راه چهارخطه بندرعباس – بندر شهید رجایی طی مدت 2 سال ساخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان ، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: مرحله دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در پایان سال جاری به پایان می رسد و با بهره برداری از این طرح ظرفیت تخلیه و بارگیری از 3 میلیون TEU کانتینر به 6 میلیون TEU کانتینر می رسد.
عباس کمالی افزود: به موازات پیشرفت طرح و توسعه و دو برابر شدن حجم فعالیت های بندر شهید رجایی تجهیزات لجستیک و امکانات پس کرانه ای نیز افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بیش از 10 هزار کامیون برای جابجایی کالا به بندر شهید رجایی رفت آمد می کنند که با دو برابر شدن فعالیت های بندر رفت و آمد وسایل نقلیه نیز افزایش می یابد.
کمالی در زمینه اقدامات انجام شده برای توسعه راه ها و دسترسی به بندر شهید رجایی گفت: احداث بزرگراه بندرعباس- سیرجان به طول حدود 30 کیلومتر و دوبانده شدن راه آهن بندرعباس- بافق نقش موثری در حمل و نقل و ترانزیت کالا در کریدور شمال – جنوب خواهد داشت.
وی اظهار داشت: طرح آزاد راه چهارخطه بندرعباس- بندر شهیدرجایی نیز با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان به تصویب دولت رسیده است.
این بزرگراه به طول حدود 30 کیلومتر طی 2 سال ساخته می شود و بندر شهید رجایی را مستقیماً از شمال شهرک حمل و نقل به بزرگراه بندرعباس- سیرجان متصل می کند.

شناسه خبری: 24702

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو