ایستگاه بندی مهندسی عوامل زیست محیطی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24703
ساعت 11:43 يکشنبه 8 مرداد 1391
با توجه به الزامات استاندارد ISO14001 در خصوص پایش و اندازه گیری عوامل زیست محیطی از سال 1383 تاکنون اندازه گیری کلیه عوامل زیست محیطی به صورت سالیانه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می شود .

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، جهانگیر نجاتی سرپرست واحد اداری و مالی این اداره ضمن اعلام این خبر گفت: ایستگاه های هر یک از آلاینده های صدا، هوا و آب با توجه به فعالیت های جاری در این مجتمع بندری هر ساله تعیین شده و از آنجا که محل برخی فعالیت ها به صورت موردی تغییر می شود ، در سال جاری ایستگاه های پایش نیز مجددا تعیین می شود.
وی افزود: در سال جاری به منظور استاندارد سازی و هدفمند نمودن این اندازه گیری ها بر اساس اصول مهندسی و با توجه به برنامه های توسعه ای اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اقدام به تعیین ایستگاه های آلاینده های هوا ، صدا و آب به صورت مجزا شد و با وارد کردن نتایج اندازه گیری در نقشه پایه GIS این اداره کل و بررسی در سال های آتی می توان تاثیر تغییرات فصلی و کاربری های مختلف را بر روی کیفیت عوامل زیست محیطی مذکور تعیین نمود.
سرپرست واحد اداری و مالی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: در این راستا جهت هر یک از عوامل آلاینده شاخص های ایستگاه بندی تعیین و 42 ایستگاه اندازه گیری آلودگی و 42 ایستگاه اندازه گیری آلودگی صوتی و 10 ایستگاه پایش فاضلاب در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تعیین شد.
گفتنی است این کار برای اولین بار در سازمان بنادر و دریانوردی به انجام رسیده است و در سال های آتی استفاده از نرم افزارهای مدل سازی را جهت مدیریت آلاینده ها میسر می شود .

شناسه خبری: 24703

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو