برنامه‌های منطقه ویژه اقتصادی سهلان برای ایجاد قطب جدید گردش کالا در کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24708
ساعت 09:19 چهارشنبه 11 مرداد 1391
مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اعلام این که ایجاد صنایع پاک در اولویت برنامه‌های منطقه ویژه اقتصادی سهلان است ، از تعیین مشاور حایز صلاحیت برای تدوین طرح جامع این پروژه ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از واحد مرکزی خبر، علی ملک افزود: مرحله نخست این طرح که شامل محدوده فعلی شعبه سهلان این شرکت به مساحت 250 هکتار بوده و به زیرساخت‌های مورد نیاز مانند راه‌های ارتباطی مناسب، راه‌آهن، باراندازهای وسیع و بزرگ‌ترین انبارهای مسقف کشور ، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی تبریز و همچنین آب شیرین‌کن و شبکه‌های توزیع نیرو و مخابرات مجهز است.
وی گفت : قصد داریم خدمات حوزه صنعت لجستیک (مدیریت جذب ، انبار و توزیع و گردش کالا ) را راه‌اندازی کنیم و نگاهی هم به صنایع خدمات پاک داریم ، زیرا با توجه به موقعیت خاص منطقه ، در حال حاضر امکان تهیه آب به مقدار زیاد وجود ندارد و صنایع پاک را در اولویت کاری این منطقه قرار داده‌ایم.
مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر این‌که مساحت منطقه ویژه اقتصادی سهلان با شرح فعالیت تجاری، صنعتی و خدماتی بر اساس مصوبه هیئت دولت 2050 هکتار است ، گفت : بقیه آن در فازهای بعدی و با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر در اختیار قرار دادن اراضی مربوطه، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
ملک اضافه کرد: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته در استانداری آذربایجان‌شرقی ، حدود 20 هزار میلیارد ریال سرمایه در این استان وجود دارد و منطقه ویژه اقتصادی سهلان می‌تواند موقعیت مناسبی برای جذب این حجم قابل توجه از سرمایه باشد و بر همین اساس مذاکرات و رایزنی‌هایی از سوی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تجار و صنعتگران استان و همچنین بازرگانان کشورهای همجوار صورت گرفته است.
مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران اظهار داشت : تغییر مسیر تجارت کشورمان از دبی به ترکیه، یکی دیگر از مسایلی است که چشم‌انداز اقتصادی منطقه را روشن‌تر از گذشته می‌کند.
وی همچنین از آغاز رایزنی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و استانداری اردبیل به منظور تحویل مدیریت طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین به شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خبر داد و گفت: بر اساس سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری، گسترش فضای کسب‌وکار جزو اولویت‌های برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت شرکت است که امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم خدمات بیشتری به جامعه بازنشستگان کشور که سهامداران اصلی این شرکت به‌شمار می‌روند، ارائه کنیم.

شناسه خبری: 24708

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو