تامین برق وگاز منطقه ویژه اقتصادی بوشهر دردستور كار است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24734
ساعت 09:43 شنبه 14 مرداد 1391
استاندار بوشهرگفت: با توجه به این كه تامین 100 مگاوات برق منطقه ویژه اقتصادی بوشهراز مصوبات سفرهای استانی و گاز نیز از نیازهای آن است، تامین برق و گاز این منطقه در دستور كاراست.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، محمد حسین جهانبخش در بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهارداشت: مشكل اساسی كه در این منطقه ویژه وجود دارد، تامین برق برای واحدهای تولیدی فعال و یا در آستانه راه اندازی است.
وی اضافه كرد: اكنون واحدهایی تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر وجود دارند كه با وجود آمادگی برای شروع به كار در انتظار تامین برق هستند.
استاندار بوشهر یادآور شد: با توجه به مصوبه سفرهای استانی دولت مسوولان مربوط برای تامین برق منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در تلاش هستند و برای اولویت اول مقرر شده است كه در حد هفت مگاوات برق از منطقه برج مقام به این منطقه انتقال پیدا كند كه به مدت سه سال می تواند برق این منطقه را تامین كند.
استاندار بوشهر افزود: با پی گیری های انجام شده بزودی گاز وارد منطقه وی‍ژه اقتصادی بوشهر می شود كه به كاهش قیمت تمام شده تولید كمك می كند.
وی بیان كرد: حمایت از تولیدات داخلی می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال باشد.
جهانبخش گفت: شركت كولر سازی نوین پارس مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تنها كارخانه كولر سازی در كشور است كه برای فعال شدن باید مورد حمایت قرارگیرد.
استاندار بوشهرافزود: ظرفیت ساخت در این كارخانه كه مونتاژ كار است، 30 هزار دستگاه كولر درسال است و می تواند كمك فراوانی به تولید داخلی و كاهش واردات داشته باشد.
در این بازدید مقرر شد ماهیانه كارگروهی به ریاست استاندار با حضور مدیران تولیدی و مدیران دستگاه های اجرایی مربوط در منطقه وی‍ژه اقتصادی بوشهر تشكیل و مشكلات واحدهای تولیدی این منطقه برررسی شود.

شناسه خبری: 24734

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو