کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پارس130میلیون ریال درجشن گلریزان کمک کردند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24742
ساعت 11:08 دوشنبه 16 مرداد 1391
مدیران وکارکنان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و خیران عسلویه و نخل تقی درچهارمین جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد 130 میلیون ریال، کمک کردند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر دراین آیین اظهارداشت: ستاد دیه از محل کمک های خیرین و مردم به وجود آمده و مشمول افرادی است که جرایم غیرعمدی مانند تصادف، نفقه، چک بلامحل و جرایم غیرعمد مرتکب شده اند.
محبی در باره چگونگی کمک ستاد دیه به مشمولان افزود: کمک های ما به افرادی تعلق می گیرد که توانایی پرداخت بدهی و تهیه ضامن را ندارند.
جانشین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در امور اجرایی و مدیر منطقه پارس یک نیز گفت: پیشگامی خیران نیک اندیش در منطقه عسلویه و استان بوشهر درانجام کارهای خیر، کمک به مستمندان و افراد بی بضاعت محسوس و بخوبی نمایان است.
عباس دولتی زاده افزود: در ماه مبارک رمضان که خداوند سفره های رحمت و مغفرت خود را برای بندگانش می گشاید؛ بندگان نیز باید به نحو شایسته سفره های انسان دوستی خود را برای هم نوعان خود بگسترانند.
وی گفت: هدف و نیت از برگزاری این جشن، عمل کردن به اوامر الهی است که در بسیاری از آیات قرآن به صراحت در مورد انفاق به دیگران تاکید شده است.
دولتی زاده یادآورشد: جشن گلریزان، آیین دیرینه ای است که نماد خیراندیشی ملت عزیز ایران اسلامی است و در اکثر نقاط کشور در ماه مبارک رمضان برگزار می شود تا زندانیان جرایم غیرعمد از بند زندان رهایی یابند و امسال نیز این توفیق نصیب ما در سازمان منطقه ویژه پارس شده است که در این کار خیر و این جشن شریک باشیم.
دولتی زاده گفت: به طور قطع خیران سخاوتمند درماه ضیافت الهی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این منطقه پیشگام خواهند بود تا این زندانیان به آغوش خانواده های خود باز گردند.
بخشدار عسلویه نیز گفت: کمک به مستمندان و نیازمندان در ماه مبارک رمضان عبادت و اوج بندگی و انسانیت است و این سنت حسنه باید به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود.
عبدالله نادری افزود: حضور موثر و مشارکت فعال در کارهای خیر بویژه در ماه مبارک رمضان و شرکت در چنین جشن هایی عبادت محسوب می شود.
وی ادامه داد: انتظار است تمامی نهادها از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها، صدا وسیما، رسانه ها و سایر نهادها، باید برای فراگیری این سنت حسنه و تبدیل کردن آن به یک فرهنگ عمومی درجامعه، کمک به هم نوعان را آموزش دهند.
نادری یادآورشد: درسال گذشته به واسطه کمک های مردمی و خیرین 13 نفر از شهروندان عسلویه و کنگان از زندان آزاد شدند.
وی افزود: کمک به زندانیان جرایم مالی غیرعمد و آزادی آنها سبب توسعه اقتصادی می شود و شادی، نشاط، آرامش روحی و زندگی هموطنان و تقویت کانون های خانواده گی را در پی خواهد داشت.
بخشدارعسلویه بیان کرد: با توجه به مشارکت فعال مردم عسلویه در عرصه های مختلف انتظار است تا پایان ماه مبارک رمضان با کمک های مالی در جشن گلریزان مشارکت فعال داشته باشیم.
امام جمعه عسلویه سخاوت و بخشش را از فضایل برجسته انسانی خواند و گفت: مسلمانان با این ویژگی که از نشانه های کرامت انسانی است در ماه مبارک رمضان جایگاه والایی نزد خالق هستی می یابند.
حجت الاسلام هاشمی نژاد افزود: سخاوت و کمک به هم نوعان در زندگی پیامبر و ائمه اطهار همواره بوده و بر آن تاکید شده است.
وی گفت: امید است به واسطه این جشن و نیت خیر افراد خیر اندیش زندانیانی که سال ها به دلیل جرایم غیرعمد درکنج زندان بوده اند آزاد شوند و به آغوش گرم خانوده بازگردند.
جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم مالی غیر عمد با مشارکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ستاد دیه استان بوشهر و بخشداری عسلویه با حضور مدیران و کارکنان منطقه ویژه پارس و مقامات محلی و جمعی از خیرین عسلویه ونخل تقی در مرکز همایش های خلیج فارس سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد. ک/1

شناسه خبری: 24742

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو