سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی شهیدرجایی، تسهیلات ویژه دریافت می کنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24743
ساعت 11:13 دوشنبه 16 مرداد 1391
رئیس اداره منطقه ویژه ، بازاریابی و سرمایه گذاری بندر شهیدرجایی فرصت های سرمایه گذاری بخش غیردولتی سال 1391در این منطقه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مجتبی خوش نیت افزود: جذب سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه و تولید برق، سیستم های تامین آب شیرین، تاسیسات جمع آوری و تصفیه مواد زائد (Reception Facility) ، ارائه خدمات آذوقه رسانی، آبرسانی، تدارکات ناوگان و طرح هایی از این دست ، از جمله فرصت های سرمایه گذاری در سال 91 برای منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی است.
وی افزود: از آنجائیکه اجرای این طرح ها می تواند در آینده نزدیک این منطقه را به سوی هدف ایجاد منطقه ای عاری از هرگونه ،آلودگی سوق دهد ، متقاضیان آن از حمایت سازمان بنادر و دریانوردی در اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده و تخفیفات خاص در اجاره بهاء بهره مند خواهند شد.
خوش نیت اظهار داشت: تاکنون در این منطقه سرمایه گذاری هایی در زمینه احداث مخازن نگه داری فرآورده های نفتی (به منظور صادرات ترانزیت و سوآپ) ، لجستیک کالا و کانتینر ، پایانه های صادراتی و ترانزیتی ، کارخانه صنایع تبدیلی ، مخازن نگهداری مواد خام و روغن خوراکی ، خطوط لوله و انتقال فرآورده های نفتی ، تعمیر و شستشوی کانتینر و... انجام شده که تعدادی از آنها در حال بهره برداری و تعدادی در حال ساخت می باشند.
وی با اشاره به مزایا و ویژگی های منحصر به فرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: برخورداری از امتیازات مناطق ویژه اقتصادی، وجود اراضی قابل واگذاری برای فعالیت پشتیبانی، صنعتی، نفتی و خدماتی به صورت BOOT، BOT،اجاره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، وجود شبکه های آب، برق، تلفن، IT و سیستم دفع آبهای سطحی، امکان استفاده بهینه از شبکه ارتباطی داخلی و بین المللی دریایی، راه آهن و جاده ای از جمله مزایا و ویژگی های منحصر به فرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی است.
خوش نیت در ادامه افزود: قرار گرفتن در مسیرهای اصلی کریدور های ترانزیتی نظیر شمال و جنوب، شرق و غرب برای تسهیل ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و دریای عمان، افغانستان، پاکستان و عراق، دسترسی به آبهای آزاد و حداکثر استفاده از مزیت های حمل و نقل دریایی، مجاورت با مراکز و قطب های اصلی تولیدی، صنعتی و پتروشیمی کشور، وجود شبکه های بانکی، اعتباری، بیمه ای، گمرک و سایر موسسات خدماتی مرتبط، امکان استفاده از تسهیلات اعتباری و بانکی، وجود ترمینال های اختصاصی، ترانزیت سوخت و بانکرینگ، کانتینری، عمومی و فرآورده های نفتی و مواد معدنی از دیگر مزایا و ویژگیهای مهم منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی است.

شناسه خبری: 24743

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو