احداث پایانه نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24768
ساعت 18:21 يکشنبه 22 مرداد 1391
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: پایانه نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی اکبر صفایی افزود: برای احداث پایانه نفتی در بندر خلیج فارس قراردادی به روش BOT با بخش خصوصی به امضاء رسیده است.
وی تصریح کرد: این پایانه ترانزیت و صادرات نفتی دو سال آینده در بندر خلیج فارس به بهره برداری می رسد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: هم اکنون ظرفیت ترانزیت نفتی در اسکله های بنادر هرمزگان در مجموع حدود 40 میلیون تن است که با احداث این پایانه نفتی، ظرفیت بانکرینگ کشور افزایش میرسد.
صفایی افزود: بندر خلیج فارس ، بعنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی با هدف استفاده بیشتر از بازار سوخت رسانی در منطقه و بهره گیری از زمینه های صادرات ، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی و بانکرینگ در این بندر ایجاد شده و تا کنون 33 مخزن نفتی مجموعاً با ظرفیتی معادل 500 هزار متر مکعب با سرمایه گذاری یک هزار و هشتصد میلیارد ریال در این بندر احداث شده است.
وی تصریح کرد: مساحت در نظر گرفته شده برای بندر خلیج فارس بیش از 400 هکتار است و امکان ایجاد مخازنی با حجم بیش از 560 هزار تن وجود دارد که با استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی ، تا سال 1404 یک پالایشگاه و همچنین مخازنی با ظرفیت بیش از 285 هزار متر مکعب در این بندر ، احداث میشود./س

شناسه خبری: 24768

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو