منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، بندر خشک کشور خواهد شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24818
ساعت 08:55 سه شنبه 7 شهريور 1391
معاون عمرانی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: با برگزاری همایشی، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان منطقه خشک معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سیدمحمد ظهوری با اشاره به تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از سال 76 اظهار کرد: دو هزار هکتار زمین برای ایجاد این منطقه ویژه از سوی دولت وقت در نظر گرفته شد که یک چهارم کل مجموعه مصوب شده، بازگشایی شد و تاکنون نیز کارها پیشرفت خوبی داشته است.
وی افزود: در فاز یک و دو نیز 170 فعال اقتصادی ارائه خدمت می‌کنند که بیشتر آنها به صورت مشارکتی یا با سرمایه‌گذاری خارجی مشغول فعالیت هستند.
معاون عمرانی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به پروژه‌های عمرانی این منطقه گفت: یکی از پروژه‌های بزرگ از سال 88، اتصال منطقه به راه‌آهن سراسری است که تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید می‌رود تا آخر امسال به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های منطقه اتصال به آبهای آزاد است، عنوان کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده، همایش بزرگی برای نخستین بار در منطقه برگزار شده و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان منطقه خشک کشور معرفی می‌شود.
ظهوری احداث فرودگاه بین‌المللی را فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری دانست و افزود: ایجاد فرودگاه بین‌المللی قم نزدیک سلفچگان، سبب کاهش فاصله جا به جایی‌ها می‌شود چون از جمله شاخص‌های منطقه ویژه، ارتباطات است که ترابری ریلی و هوایی در این خصوص ارزش زیادی دارد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود منطقه ویژه سلفچگان در زمینه گردشگری ابراز کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران برای ایجاد پیست اسب سواری، مسابقات موتورسواری و... اعلام آمادگی کردند که در این بخش در حال رایزنی هستیم.
معاون عمرانی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با بیان اینکه 60 درصد منابع اصلی کشور در شعاع 230 کیلومتری منطقه قرار گرفته است، گفت: شرایط ایجاد شده از لحاظ گمرک به نفع کارخانجات بزرگ صادراتی است.
وی افزود: یکی از مزایای منطقه ویژه، این است که کالا در آن متروک نمی‌شود و شرایط برای ترخیص کالا سهل و آسان است.
ظهوری احداث شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، فضای سبز، لوله‌گذاری آب، مخابرات و برق را از دیگر اقدامات انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برشمرد.

شناسه خبری: 24818

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو