افزایش عملکردها و اراضی پشتیبانی بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24850
ساعت 09:39 يکشنبه 12 شهريور 1391
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از رشد 48 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر در سال جاری و افزایش اراضی پشتیبانی آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مانا، سید علی نعیمی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر و نخستین بندر نسل سوم کشور گفت: بندر امیر آباد به عنوان حلقه اصلی راهگذر بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا نقش بسزایی در زنجیره تامین کالای کشورهای منطقه دارد.
وی به رشد 48 درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیر آباد اشاره کرد و از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن کالا در این بندر در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد همچنین با اشاره به افتتاح طرح های بزرگ عمرانی و سرمایه ای در این بندر از اختصاص تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی خبر داد و گفت: به منظور تشویق سرمایه گذاران به حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اختصاص 1060هکتار از اراضی پشتیبانی به منظور احداث تاسیسات زیر بنایی ،شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کرده ایم که در آینده ای نزدیک هزار هکتار دیگر به آن افزوده خواهد شد.
نعیمی در بیان شاخص ترین برنامه های توسعه ای این بندر به رویکرد خاص مجموعه منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به عنوان بندر نسل سومی اشاره کرد و گفت: با ایجاد زمینه های مناسب برای حضور بخش خصوصی داخلی در توسعه ظرفیت های این بندر، رشد و افزایش پایانه های متمرکز اختصاصی، توسعه اراضی بندری، افزایش بهره وری و ارتقاء کیفیت خدمات با بهره مندی از جدیدترین روش ها و استاندارهای جهانی؛ برای ارتقای جایگاه این بندر در میان بنادر حاشیه دریای خزر تلاش می کنیم.

شناسه خبری: 24850

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو