سرمايه گذاران هندي در منطقه ويژه اقتصادي سرخس سرمايه گذاري مي كنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24856
ساعت 10:38 يکشنبه 12 شهريور 1391
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس از تمایل سرمايه گذاران هندي نفت این کشور برای سرمایه گذاری در پروژه های منطقه ويژه اقتصادي سرخس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گروهي از سرمايه گذاران هندي براي بازديد از منطقه ويژه اقتصادي سرخس وارد اين منطقه شدند.
مروج الشريعه مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس در این بازدید گفت: با توجه به آماده بودن بسترهاي سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي سرخس و هم جواري اين منطقه با بازارهاي بزرگ و پر مصرف آسياي ميانه و چين ،سرمايه گذاران خارجي در سال جديد نگاه ويژه اي را به اين منطقه دارند.
وي افزود: صنعت نفت و گاز و انرژي از عمده صنايعي هستند كه مورد توجه سرمايه گذاران مي باشد و كشور هند، چهارمین وارد کننده بزرگ نفت خام جهان، حدود 80 درصد نفت موزد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند و با توجه به نیاز روز افزون این کشور به انرژی و توسعه ظرفیت پالایش خود در حال سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز بین المللی است.
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت: سرمايه گذاران هندي در اين بازديد از پروژه هاي در حال احداث در منطقه ويژه اقتصادي بازديد نمودند و در برخي از پروژه هابه شكست تحريم هاي غرب به كشورمان پي بردند.
مروج الشريعه ادامه داد: با توجه به تكميل زيرساخت ها در بخش هاي مختلف اعم از تكميل خطوط ريلي و با توجه به مصوبات سفر دولت محترم به استان خراسان رضوي عمليات ترانزيت و ترانسشيپمنت انواع كالا در اين منطقه از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است و اينده اميد بخشي را براي اين منطقه رقم خواهد زد.
مدير ارشد گروه سرمايه گذار هندي هم در پايان اين سفر ضمن ابراز خرسندي از حضور در ايران و در اين منطقه ويژه اقتصادي گفت: منطقه ويژه اقتصادي سرخس در يك نقطه طلايي از ديد يك سرمايه گذار واقع شده است و تمامي امكانات مورد نياز در بهترين سطح ممكن در آن تبعيه شده است.
وي ادامه داد: به طور حتم در اين منطقه سرمايه گذاري خواهيم نمود و از تهديدات و تحريم هاي هيچ هراسي نداريم.

شناسه خبری: 24856

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو