رشد 5 درصدی صادرات میعانات گازی به آسیا و اروپا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/24859
ساعت 11:12 يکشنبه 12 شهريور 1391
مدیر كل گمرك منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گفت: در یك سال اخیر بیش از 10 میلیون تن میعانات گازی به ارزش حدود 8 میلیارد دلار از این گمرك به آسیا و اروپا صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، احمد پورحیدر گفت: صادرات میعانات گازی به آسیا و اروپا در یك سال اخیر منتهی به هفته دولت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 5 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به افزایش صادرات محصولات پتروشیمی در یك سال اخیر افزود: در مجموع بیش از 19.5 میلیون تن كالا شامل پلی اتیلن سبك و سنگین ، میعانات گازی ، گازهای پروپان ، بوتان ، بنزن و پارازایلین به ارزش بیش از 16 میلیارد دلار دلار از گمرك پارس به خارج از كشور صادر شده است.
پورحیدر ادامه داد: این حجم از صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل كه از نظر ارزش 3 درصد رشد داشته به كشورهای چین ،ژاپن ،امارات متحده عربی ،هند ،اندونزی ،هلند ،‌بلژیك، ‌اسپانیا ،تركیه، رومانی، ‌تایوان، ‌تایلند، ‌مالزی، ‌ویتنام و افغانستان صادر شده است.
مدیر كل گمرك منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با اشاره به اینكه بیش از 9 میلیون تن كالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش بیش از 8 میلیارد دلار به خارج از كشور صادر شده، اضافه كرد: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 2 درصد رشد داشته است.
مدیر كل گمرك منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تصریح كرد: در یكسال اخیر منتهی به هفته دولت، حدود 700 هزار تن كالا به ارزش بیش از 2.5 میلیارد دلار از طریق اداره كل گمرك منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد كشور شده است.
وی افزود: این حجم از واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل منتهی به هفته دولت از نظر وزن 166 درصد و از حیث ارزش 49 درصد رشد داشته است كه اغلب كالاهای وارد شده شامل تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی ها و فازها بوده است.
پورحیدر ادامه داد: در این مدت نزدیك به 55 هزار تن كالا به ارزش بیش از 69 میلیون دلار از این گمرك ورود موقت شده و همچنین مقدار 8.7 هزار تن كالا به ارزش بیش از یك میلیون دلار تحت رویه ترانزیت داخلی حمل گردیده است.
وی افزود: در یك سال منتهی به هفته دولت، 32 میلیون و 818 هزار تن كالا به ارزش بیش از 7 میلیارد و 272 میلیون دلار تحت رویه كاپوتاژ از منطقه ویژه پارس حمل شده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 683 درصد و از حیث ارزش 120 درصد رشد را نشان می دهد.

شناسه خبری: 24859

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو