جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا در بندر نوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25012
ساعت 23:41 چهارشنبه 12 مهر 1391
مانور «جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا» با حضور مقامات استانی و کشوری و نمایندگان کشورهای حاشیه دریای خزر وبا مشارکت ارگانهای امدادی و دریایی ذیربط، صبح امروز در بندر نوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید علی استیری معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هدف از برگزاری این مانور را ارتقاء همکاری های ملی ومنطقه ای برای دستیابی به حداکثر توان پاسخگویی فوری و مؤثر به سوانح دریایی در ارتباط با نجات جان افراد،کاهش آثار آلودگی محیط زیست، ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح بزرگ و بالا بردن سطح آگاهی دریانوردان و اشاعه فرهنگ جستجو و نجات وتوسعه کیفی خدمات مربوط به ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی بر طبق کنوانسیون های بین المللی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه داشتن دریاهایی پاک وایمن برای کشتیرانی،مستلزم توسعه همکاری های منطقه ای و بین المللی است خاطرنشان کرد:دریای خزر بعنوان بزرگترین دریاچه کره زمین،محیط بسته ای است که این ویژگی،ابعاد توجه به مسایل زیست محیطی آن را دوچندان می کند.
در این مانور که با استعداد عملیاتی و تجهیزاتی ویژه و با مشارکت ارگانهای مختلف از جمله سازمان امداد و نجات کشور برگزار گردید، 4 فروند بالگرد پیشرفته مجهز به امکانات جستجو و نجات دریایی، اطفاء حریق شناورها از هوا، حمل و جابجایی مجروحین و مصدومین از دریا و انتقال آنان به بیمارستان، بعلاوه 25 فروند انواع شناورهای مقابله باآلودگی وجستجوونجات دریایی وهمچنین همیاران ناجی دراین مانورشرکت داشتند.
استقرار چادر بیمارستانی و استفاده از آمبولانسهای مجهز برای درمان سریع مصدومین حوادث دریایی از دیگرامکانات پیش بینی شده برای برگزاری موفقیت آمیز این مانور بود.
سازمان های بنادر ودریانوردی و امداد ونجات جمعیت هلال احمر،نیروهای دریایی ارتش وسپاه،مرزبانی ناجا(دریابانی)،هواشناسی،شرکت نفت فلات قاره،شیلات،محیط زیست،مؤسسه ملی اقیانوس شناسی،سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت فرودگاههای کشور ازجمله سازمانها و ارگانهای شرکت کننده در مانور ملی جستجو ونجات ومقابله با آلودگی در دریا بودند.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 25012

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو