سرخس قطب جدید پتروشيمي کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25019
ساعت 10:11 شنبه 15 مهر 1391
معاون وزير نفت وجود زیر ساخت های ارزشمند برای ایجاد صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را عاملی موثر برای پیشرفت صنعت پتروشیمی در این منطقه دانست.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: بيش از يك و نيم سال است كه جهت تبديل منطقه ويژه اقتصادي سرخس به عنوان يك قطب بزرگ صنعت پتروشيمي مطالعاتي صورت گرفته است و در اين مدت گروه هاي كارشناسي زيادي از صنعت پتروشيمي از اين منطقه بازديد و حاصل مطالعات خود را بصورت كارشناسي شده ارائه کرده اند.
وی افزود: ماحصل اين مطالعات در سفر اخير هيئت دولت به شهرستان سرخس به بار نشست و هيئت دولت احداث صنايع پتروشيمي و تامين خوراك مورد نياز در منطقه ويژه اقتصادي سرخس را تصويب کرد.
معاون وزير نفت گفت:در اين منطقه شاهد زير ساخت هاي بسيار ارزشمندي هستيم كه مورد نياز براي احداث صنايع پتروشيمي است كه از جمله آنها فرودگاه بسيار مجهز، راه هاي ريلي، آب مناسب و فراوان در اين منطقه و مهم تر از آن هم جواري با منابع گازي كه خوراك اصلي صنعت پتروشيمي است.
وي ادامه داد: اين منطقه با اين امكانات و استعدادها نبايد تاكنون مورد غفلت واقع مي شد و بايد تلاش های سريع، گسترده و فراواني را در زمينه استقرار واحدهاي پتروشيمي به كار بست.
بيات با اشاره به آغاز احداث واحدهای تولیدی اوره و آمونياك در اين منطقه گفت: سرمايه گذاران آماده احداث اين واحدها هستند و در برنامه ها ي ما تبديل منطقه ويژه اقتصادي سرخس به يك قطب بزرگ پتروشيمي وجود دارد.
وي با تاکید بر اجراي قانون اصل 44 قانون اساسي گفت: با اجراي اين قانون و با حمايت دولت در جهت آماده نمودن بسترها و زير ساخت ها؛ بخش خصوصی و سرمايه گذاران بادلگرمي بيشتري وارد ميدان توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني خواهند شد.
معاون وزير نفت در پايان گفت: به فضل الهي و به بركت وجود امام رضا (ع) چشم انداز دلگرم كننده اي براي اين منطقه متصوريم و با توجه به وجود استعدادهاي بسياري كه در كشور عزيزمان و اين منطقه وجود دارد بهار سرمايه گذاري و رونق صنعت پتروشيمي در كشورمان و اين منطقه فرا مي رسد.
معاون وزیر نفت در این بازدید از زيرساخت هاي احداث شده در منطقه ويژه اقتصادي سرخس از جمله فرودگاه بين المللي منطقه، سايت راه اهن و مخازن ذخيره سوخت، سايت انبارهاي منطقه و همچنين سايت پتروشيمي اين منطقه بازديد به عمل آورد.

 

 

شناسه خبری: 25019

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو