تفاهم نامه راه اندازی رادیو گردشگری قشم امضاء شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تفاهم نامه راه اندازی رادیو گردشگری ویژه قشم بین این سازمان و صدا و سیما به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اسفندیار حیدری پور در آیین افتتاح مجتمع گردشگری سیمرغ قشم افزود: رادیو گردشگری هفته آینده به صورت نمادین در صدا و سیما افتتاح می شود و در گام اول چهار ساعت آن به برنامه های ویژه قشم اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه تولید و محوریت فعالیت های این برنامه ها در قشم خواهد بود، تصریح کرد: این اقدام در راستای مجموعه فعالیت های سازمان منطقه آزاد قشم برای رونق صنعت گردشگری در این جزیره انجام شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزایش پروازهای فرودگاه قشم را نیز در راستای این فعالیت ها ارزیابی کرد و گفت: تعداد این پروازها درهفته به 70 پرواز رسیده که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید.
به گفته وی اولین هتل پنج ستاره قشم نیز، در راستای این فعالیت ها، تا پایان سال جاری در این جزیره افتتاح می شود.
حیدری پور مجموعه این فعالیت ها و دیگر اقدام های انجام شده در حوزه زیرساخت ها را در جزیره قشم برای رسیدن این جزیره به جایگاه مطلوب ناکافی خواند و یادآور شد: سالانه خیل عظیمی از جمعیت شامل مسافر و گردشگر به این جزیره سفر می کنند که بخاطر ناکافی بودن زیرساخت ها، میزان ماندگاری آنها پایین است.
وی، با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت ها در قشم، احداث مجموعه های گردشگری از جمله مجتمع گردشگری سیمرغ را در این رابطه بسیار مهم و موثر خواند و گفت: مجتمع گردشگری سیمرغ قشم که توسط بخش خصوصی در مدت کمتر از 18ماه با هزینه ای افزون بر 20میلیارد ریال ساخته شده است، نمونه ای عینی از توانمندی بخش خصوصی در مقایسه با بخش دولتی است.
وی ایجاد شغل را در جزیره قشم مهم ترین دغدغه مسئولان این جزیره خواند و افزود: هرگردشگر که وارد این جزیره می شود، سه تا پنج شغل پایدار می تواند ایجاد کند که این قابلیت هنوز در قشم قابل استحصال نیست درصورتی که در کیش، سرعین و مشهد از این قابلیت به خوبی استفاده می کنند.
وی همچنین با تاکید بر اهتمام ویژه سازمان منطقه آزاد قشم برای ارتقای فرهنگ دینی درجزیره، از کلنگ زنی همزمان مصلی و یک مسجد در ساحل شهر قشم در آینده نزدیک خبر داد.

امتیاز به خبر :