منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان رتبه اول ارزش افزوده را در سال 90 کسب کرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25026
ساعت 14:16 شنبه 15 مهر 1391
استاندار قم از کسب رتبه اول ارزش افزوده در بین کلیه مناطق توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در سال 90 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، ˈکرم رضا پیریاییˈ در جلسه مجمع منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: خوشبختانه نگاه توسعه محور و رشد سرمایه گذاری در این منطقه حاکم بوده و آمار مراکز رسمی بخوبی از رشد تولید در این منطقه حکایت می کند.
وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در سال 90 بیشترین تعداد محصولات مصوب در بین مناطق کل کشور را دارا بوده است، افزود: تاکنون بیش از یکهزار و 300 محصول در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مورد تصویب قرار گرفته که تنها 267 مورد به سال 90 اختصاص داشته است و این در حالی است که مناطق دیگر داخل کشور اختلاف چشم گیری از لحاظ تعداد محصولات مصوب با این منطقه دارند.
وی از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بعنوان قلب اقتصاد ایران یاد کرد و گفت: قرارگیری منطقه مهم اقتصادی در شاهراه ارتباطی مرکز کشور و سهل الوصول بودن آن از تمام مناطق، همچنین فراهم آوری زمینه های لازم برای تبدیل این منطقه به اولین بندر خشک کشور، جایگاه برتر و نمونه این منطقه را در بین دیگر مناطق اقتصادی کشور نمایان می سازد.
پیریایی با اشاره به ظرفیت ها و امکانات گسترده و نمونه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، گفت: اقبال سرمایه گذاران در سال های اخیر به حضور در منطقه ویژه اقتصادی و سرمایه گذاری در این منطقه نشان از جایگاه و رتبه نمونه این منطقه در بین مناطق دیگر کشور دارد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه و گسترش امکانات و رفع مشکلات و محدودیت های این منطقه ویژه اقتصادی، تصریح کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه به توسعه و شکوفایی این منطقه و جذب سرمایه گذاران داخلی به آن از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.
خاطرنشان می شود در این جلسه گزارشی از عملکرد اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ارایه و از تلاش های رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تقدیر شد.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 40 کیلومتر شهر قم، در تقاطع راه های قم، ساوه، اراک، دلیجان و اصفهان بوده و بزرگراه اصلی شمال به جنوب و غرب کشور در فاصله چند صد متری سلفچگان قرار دارد.
فاصله 185 کیلومتر این منطقه از تهران، استقرار 60 درصد کل صنایع مهم کشور در شعاع 230 کیلومتری از این منطقه و نزدیکی آن به شهرهای بزرگ صنعتی، تولیدی و مصرفی از ویژگی های مهم منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 25026

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو