حفاری اولیه لایه نفتی پارس جنوبی امسال پایان می یابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25033
ساعت 18:54 شنبه 15 مهر 1391
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از پایان مراحل حفاری اولیه در بخش مشترک و غیر مشترک لایه نفتی پارس جنوبی تا آخر امسال خبر داد و افزود: نتایج مطالعه حفاری های توصیفی در لایه های نفتی پارس جنوبی به زودی اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، موسی سوری در حاشیه همایش گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی در پارس جنوبی، یادآور شد: عملیات متمرکز حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی با اختصاص دو دستگاه دکل پیشرفته برای ارزیابی شرایط مخزنی این بخش از میدان پارس جنوبی با شتاب قابل قبولی ادامه دارد.
وی افزود: به زودی با پایان مراحل اولیه این طرح، نتایج مطالعات و ارزیابی حفاری های توصیفی اعلام خواهد شد.
سوری افزود: عملیات حفاری این میدان به ویژه پس از استقرار دکل جدید (متعلق به شرکت توسعه پتروایران)، شتاب بیشتری به خود گرفته که پیش بینی می شود مراحل حفاری اولیه در بخش مشترک و غیر مشترک این میدان تا آخر امسال پایان یابد.
سوری گفت: با انجام کارهای باقی مانده تا اسفند امسال، می توان به تولید نفت از لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی در ماه های نخست سال آینده امیدوار بود.

راه اندازی برخی فازهای پارس جنوبی در سال جاری
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که برخی بخش های فازهای در دست ساخت پارس جنوبی در زمستان به تولید می رسد، تصریح کرد: این روزها با وجود فشارهای دشمنان، شاهد حماسه های بزرگ اقتصادی در پارس جنوبی هستیم .
موسی سوری ادامه داد: عملیات بارگیری نخستین سکوی فاز 12 پارس جنوبی، به عنوان بزرگترین طرح توسعه این میدان، هفته گذشته در یارد خرمشهر انجام شد که این نشان می دهد فرآیند توسعه نظام پیمانکاری و سطح مدیریت پروژه در کشور از جهش کیفی چشمگیری برخوردار بوده است.
وی با بیان این که امروز سازه های پیچیده دریایی پارس جنوبی که پیش از این در انحصار بیگانگان بود با رعایت استانداردهای کیفیت از سوی شرکت ها و سازندگان توانمند داخلی ساخته و بارگیری می شود، افزود: در فاصله کمتر از 20 روز عرشه فاز A12 بارگیری و ساخت جکت فازهای 22 تا 24 نیز انجام شد که این روند نشان می دهد دوره بارگیری جکت ها از 15 روز کمتر شده است.

تبدیل شدن به پنج شرکت نفتی برتر جهان
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به چشم انداز شرکت نفت و گاز پارس گفت: تبدیل شدن به یکی از پنج شرکت برتر بین المللی در زنجیره تولید و تجارت نفت و گاز جهان از چشم اندازهای تعریف شده ما در پارس جنوبی است و در این زمینه باید تلاش کنیم.
سوری افزود: شرکت نفت و گاز پارس براساس این برنامه چشم انداز، مسئولیت تولید روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز و یک میلیون بشکه میعانات گازی از مجموع میادین گازی مشترک و غیر مشترک موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را برعهده دارد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: میدان های گلشن، فردوسی و پارس شمالی تا پایان برنامه پنجم توسعه، باید به طور کامل توسعه یابند و با توسعه این میدان ها مجموع تولید روزانه گاز در این میادین به یک میلیارد متر مکعب گاز خواهد رسید.

شناسه خبری: 25033

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو