توانمندی های گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد ارس در گلستان به نمایش درآمد

زیبایی های گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد ارس در ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین که از 13 لغایت 17 مهر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برپا می باشد به نمایش درآمد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه با ارائه توانمندی های گردشگری و صنایع دستی در قالب کتاب، بروشور، الواح فشرده ارس گردی در ششمین دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین حضور یافته است.
عادل نجف زاده تصریح کرد: قلم زنی، فرش بافی، ورنی بافی، منبت کاری، معرق کاری و سایر توانمندی های فرهنگی و هنری منطقه آزاد ارس توسط هنرمندان این منطقه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
نجف زاده با بیان اینکه محصولات صنایع دستی ارائه شده در این نمایشگاه توسط هنرجویان آموزشگاه های منطقه آزاد ارس تولید و عرضه شده است افزود: سال گذشته 2 آموزشگاه صنایع دستی افتتاح و به بهره برداری رسید که در این آموزشگاه ها منبت چوب ، پیکر تراشی ،معرق چوب ،گلیم بافی ، ورنی بافی ، نقاشی روی سفال ، سفال ،فیوز گلاس ،قلمزنی ،ساخت زیورآلات سنتی ،تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی توسط اساتید مجرب این رشته تدریس و آموزش داده می شود.
وی گفت: منطقه آزاد ارس به جهت وجود منابع و آثار غنی محلی، صنایع دستی، میراث تاریخی و فرهنگی و مراکز توریستی و گردشگری مختلف حضور پررنگ و ویژه ای در این نمایشگاه دارد.
ششمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در استان گلستان که از 13 مهرماه سالجاری دایر بود امروز به کار خود پایان می دهد. 

 

 

 

امتیاز به خبر :