برگزاری مزایده انتخاب اپراتورهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25040
ساعت 12:43 دوشنبه 17 مهر 1391
فراخوان مزایده انتخاب اپراتور دو ترمینال بندرامیرآباد ظرف یک ماه آینده منتشر می شود با مشخص شدن برنده این مزایده تعداد اپراتورهای این بندر به سه اپراتور بالغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مانا، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام این مطلب گفت:این مزایده با توجه به افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد و همچنین لزوم تجهیز این بندر به تجهیزات استراتژیک برگزار خواهد شد
به گفته سید علی نعیمی با مشخص شدن دو اپراتور ترمینال کالاهای عمومی بندر امیرآباد حمل و نقل و تخلیه و بارگیری کالا در این بندر افزایش خواهد یافت .

*بهره برداری از هشت میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از افتتاح کارخانه سورتینگ (بسته بندی میوه جات) و همچنین سردخانه دو هزار 400 تنی در بندر امیرآباد ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: این کارخانه و سردخانه به ارزش هشت میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

* رشد 46درصدی تخلیه وبارگیری کالا در بندرامیرآباد
وی همچنین درباره عملکرد بندرامیرآباد گفت: در شش ماهه امسال دو میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد دارد.
به گفته وی بیش از 50 درصد از این دو میلیون تن به صادرات اختصاص دارد.
نعیمی همچنین از رشد 30 درصدی ترانزیت کالا از بندرامیرآباد در این مدت خبر داد و گفت: علاوه براین با توجه به تخفیف اعمال شده در تعرفه های ریلی در بندر امیرآباد در سال جاری شاهد رشد قابل ملاحظه حمل ریلی کالا در این بندر بودیم 
وی با بیان اینکه بندرامیرآباد تنها بندر شمال کشور است که به خطوط ریلی سراسری دسترسی دارد ماه گذشته یک محموله کک از بندر امیرآباد و توسط خطوط ریلی به ذوب آهن اصفهان حمل شد علاوه براین قسمتی از صادرات سیمان کارخانه فیروزکوه نیز از طریق شبکه ریلی به این بندر منتقل و از طریق آن به کشورهای آسیای میانه صادر شد.
نعیمی در ادامه یادآور شد :حدود 90 درصد صادرات استان مازندران از طریق بندرامیرآباد صورت می گیرد که این نشان دهنده اقدامات خوب سازمان بنادرو دریانوردی در توسعه زیرساختهای این بندر است.
نعیمی درباره طرح توسعه اراضی بندر امیرآباد نیز افزود:با الحاق هزار و 60 هکتار زمین جدید به بندرامیرآباد که به تازگی مصوب شده است مجموع اراضی این بندر به 2120 هکتار خواهد رسید.

شناسه خبری: 25040

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو