صدور بیش از یک میلیارد دلار میعانات گازی از منطقه ویژه پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25101
ساعت 10:13 يکشنبه 7 آبان 1391
بر اساس اعلام گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بیش از یک میلیارد و 67 میلیون دلار میعانات گازی پارس جنوبی در مهر ماه امسال از مجتمع بندری پارس صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، احمد پور حیدر، مدیر گمرگ منطقه ویژه پارس در این باره افزود: این میزان میعانات گازی در قالب 9 محموله به وزن بیش از یک میلیون و 300 هزار تن به کشور های مختلف صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات غیر نفتی و میعانات گازی از پارس جنوبی به وزن حدود دو میلیون تن، بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار ارزش گذاری شده است؛ این میزان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزن و ارزش به ترتیب 14 و 5 درصد افزایش یافته است.
مدیر گمرک منطقه ویژه پارس با اشاره به وضعیت واردات کالاها و تجهیزات مورد نیاز پارس جنوبی در مهر ماه امسال، یادآور شد: 518 محموله به وزن 37 هزار تن و به ارزش بیش از 238 میلیون دلار وارد این منطقه شده است.
پوراحمد همچنین مجموع واردات انجام شده شامل واردات قطعی و پروژه ای را 537 محموله اعلام کرد و گفت: در مدت یاد شده، در مجموع 37 هزار و 443 تن انواع کالا به ارزش حدود 240 میلیون دلار وارد منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شده است که این میزان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب 60 و 8 درصد افزایش یافته است.

شناسه خبری: 25101

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو