منطقه ویژه اقتصادی کاوه افتتاح شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25117
ساعت 17:48 چهارشنبه 10 آبان 1391
در مراسمی با حضور استاندار استان مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه، فرماندار ساوه، جمعی از مدیران کل استان، مسوولان محلی شهرستان و صنعتگران، اولین منطقه ویژه اقتصادی استان مرکزی در شهر ساوه با عنوان منطقه ویژه اقتصادی کاوه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایسنا، استاندار استان مرکزی در این مراسم گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی یک تحول عمیق و اساسی ایجاد کرده و توان اقتصادی منطقه را دگرگون می کند.
علی‌اکبر شعبانی‌ فرد افزود: در استان مرکزی که یک چهارم صنعت کشور را به خود اختصاص داده است بیش از 33 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.
وی اضافه کرد: در حالی که رقم سرمایه‌ گذاری در این استان از سال های 1349 تا سال 1386 تنها 22 میلیارد دلار بوده است اما در دولت‌های نهم و دهم فقط نزدیک به 12 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است که این نتیجه تلاش، همدلی و همسویی دولت، نمایندگان استان و مسوولان بوده است.
شعبانی‌فرد با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاوه در سال اقتصاد مقاومتی اتفاق می‌افتد، گفت: در اقتصاد مقاومتی که ما در مقابل تحریم‌ها قرار داریم باید مدلی را ازسوی حکومت برای مقابله با آن ارائه دهیم که یکی از آنها ایجاد مناطق ویژه اقتصادی است.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه دست‌یابی واقعی به استقلال اقتصادی کشور از اهداف ایجاد مناطق ویژه اقتصادی است، افزود: تحقق 90 میلیاردی صادرات غیرنفتی، معافیت مالیاتی، معافیت عوارض و ارائه خدمات ویژه از دیگر مزایای ایجاد این مناطق است.
وی حضور سرمایه‌گذاران خارجی و بانکها و نوسازی و بازسازی خطوط تولید را از دیگر اهداف ایجاد مناطق ویژه اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: ایجاد این مناطق نقش بسزایی در افزایش توان اقتصادی، حمایت از سرمایه ایرانی و تولید ملی خواهد داشت.
او با اشاره به اینکه شهر صنعتی کاوه سه هزار هکتار وسعت دارد، گفت: به زودی 2000 هکتار به آن افزوده خواهد شد تا شاهد رشد و ارتقای اقتصادی در بخش صنعت در قطب صنعتی کشور باشیم.
شعبانی‌فرد تصریح کرد: دو منطقه ویژه اقتصادی دیگری در شهرستان زرندیه مصوب شده است که در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن‌ها خواهیم بود.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: به زعم تحریم‌هایی که از سوی دشمنان نظام صورت می گیرد اما در استان مرکزی چه در حوزه سرمایه‌گذاری و چه در حوزه اشتغال تحولات اساسی شکل گرفته است.

شناسه خبری: 25117

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو