پرداخت بیش از 130 میلیارد تومان توسط انرژی پارس برای مصوبات دولت در استان بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25129
ساعت 10:39 دوشنبه 15 آبان 1391
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تلاش این منطقه برای شتاب اجرای پروژه های مصوب سفرهای استانی به بوشهر خبر داد و افزود: در این راستا، تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان توسط سازمان منطقه ویژه پارس پرداخت شده و مجوز 30 میلیارد تومان دیگر نیز اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود نصوری، در نشست با استاندار بوشهر با بیان اینکه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس برای توسعه محیط های پیرامونی قدم های استوار برداشته و تلاش خود را مضاعف کرده است، تصریح کرد: به عنوان نماینده وزارت نفت بر خود واجب می دانیم برای توسعه محیط های پیرامونی منطقه ویژه پارس در استان های همجوار این منطقه به عنوان یک تکلیف عمل کنیم.
وی ادامه داد: سازمان منطقه ویژه پارس، رفع دغدغه های دولت در استان بوشهر به ویژه آن بخش که مربوط به حوزه نفوذ این استان است را در اولویت خود قرار داده است.
وی ادامه داد: در همین راستا در زمینه پیشرفت پروژه های مصوب سفرهای استانی هیات دولت به بوشهر، تا کنون بیش از 100 میلیارد تومان توسط سازمان منطقه ویژه پارس پرداخت شده است.
نصوری یادآور شد: از این مبلغ، 56 میلیارد تومان مربوط به پرداختی ها در سال گذشته بوده است و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 13 میلیارد تومان پرداخت شده است؛ ضمن اینکه مجوز پرداخت 30 میلیارد تومان دیگر نیز اخذ شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس با اشاره به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به پاپرس جنوبی در سال 90، به روند پیشرفت پروژه های مصوب سفر معظم له اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری های متعدد و همت مسئولان و تلاش همه جانبه، روند پیشرفت این پروژه ها با وضعیت خوبی رو به رو است و تا کنون نیز 6 میلیارد تومان از سوی منطقه ویژه پارس پرداخت شده است.
نصوری با اشاره به فعالیت های توسعه ای و زیربنایی در راستای توسعه این منطقه از استان بوشهر، گفت: با تلاش و پیگیری های انجام شده، سند توسعه مطالعات راهبردی منطقه ویژه پارس در موسسه مطالعات بین المللی انرژی در حال تدوین است؛ اجرایی شدن این سند، دغدغه های استان بوشهر در این منطقه را در تمامی زمینه ها رفع خواهد کرد؛ این مهم یک کار بسیار بزرگ و استراتژیک است که تمام جنبه ها و حوزه های توسعه پایتخت انرژی کشور را در بر می گیرد.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس با بیان اینکه مطالعات آمایش سرزمینی کلیدی ترین موضوع توسعه استان بوشهر است، به ضرورت رعایت زیرساخت های فرهنگی در همسویی با توسعه صنعتی اشاره کرد و افزود: این موضوع از دغدغه های اصلی مردم محسوب می شود ؛ خوشبختانه با اقدامات خوبی که انجام شده افق نویدبخشی در انتظار این منطقه است.
نصوری همچنین با اشاره به ارائه کمک های عام المنفعه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به شهرها و روستاهای پیرامون این منطقه، یاآور شد: کمک های توسعه ای بسیار تاثیرگذاری در حوزه های مختلف، آموزشی، عمران شهری، فرهنگی و رزشی به شهرهای جم، کنگان، عسلویه و نخل تقی ارائه شده است؛ سازمان منطقه ویژه پارس برای ارائه برخی از کمک ها در حوزه آموزشی، ورزشی و فرهنگی از امکانات موجود خود استفاده کرده است.

شناسه خبری: 25129

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو