در منطقه ویژه پتروشیمی/بزرگترین تولید کننده پی وی سی جهان در ایران به بهره برداری رسید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25171
ساعت 12:01 پنج‌شنبه 25 آبان 1391
نخستین محموله هفت هزار تنی EDC مجتمع تازه افتتاح شده پتروشیمی اروند به عنوان بزرگترین زنجیره پی.وی.سی جهان به هند صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این مجتمع با در اختیار داشتن ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون و 834 تن انواع محصولات پتروشیمیایی، بزرگترین زنجیره پی.وی.سی جهان است.
آمارهای رسمی حاکی از آن است که برای ساخت و راه اندازی این مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) معادل یک میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.
با بهره برداری از این واحد پتروشیمی، نخستین محموله EDC پتروشیمی اروند به وزن تقریبی هفت هزار تن به هندوستان صادر شد ضمن آنکه پیشتر محموله های سود کاستیک این مجتمع پتروشیمی به هندوستان صادر شده بود.
پیش از این هم محموله‌های سود کاستیک مجمع پتروشیمی اروند به کشورهای شمال آفریقا و برخی از کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا صادر شده بود.
در شرایط فعلی پتروشیمی اروند بزرگترین زنجیره تولید PVC در جهان است که در صورت تولید سالانه 240 هزار تن PVC ، در حدود 25 تا 30 بازار جهانی برای استفاده از محصولات شیمیایی ایران در دسترس مجتمع های ایرانی قرار گرفته است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو