سرمايه گذاري چيني ها در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25174
ساعت 15:48 پنج‌شنبه 25 آبان 1391
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در دیدار با یک هیئت اقتصادی از کشور چین گفت: شرایط برای سرمایه گذاری چینی ها در این منطقه فراهم است چرا که منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به موقعيت استراتژيك خود قطب صنعتي و اقتصادي منطقه محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد مهدي مروج الشريعه در ديدار با هيئت سرمايه گذاري كشور چين و شهر ارومچي چين گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس در راس نقطه اي طلايي قرار گرفته است كه آبهاي گرم خليج فارس را به بازارهاي گسترده آسياي ميانه و چين متصل مي کند.
وي افزود: اين منطقه با دارا بودن عالي ترين امكانات زير بنايي و همچنين وجود پتانسيل هاي ارزشمند از مناطق ممتاز كشور است.
مروج الشريعه ادامه داد: وجود منابع غني گازي در اين منطقه فرصتي طلايي را براي احداث واحدهاي بزرگ پتروشيمي و فرآوري انرژي بوجود آورده است.
وي افزود: سد دوستي با گنجايش يك ميليارد متر مكعب آب در كنار منابع گازي امتيازي منحصر بفرد به شمار مي رود كه بايد با مديريت صحيح منابع از اين امكانات ارزشمند در راه پيشرفت و آباداني اين منطقه استفاده مطلوب را برد.
مدير عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در ادامه با بيان مزيت هاي این منطقه، وجود سردخانه دو مداره 4000 تني، اتصال ريل نرمال بين المللي به ريل عريض آسياي ميانه در داخل سايت منطقه، فرودگاه بين المللي با برخورداري از پيشرفته ترين امكانات ناوبري و باندي به طول 4000 متر را از نمونه امكانات و زيربناهاي اين منطقه برشمرد و اعلام آمادگی کرد این منطقه هر گونه پشتيباني لازم جهت حضور سرمايه گذاران خارجي در اين منطقه را به بهترين شكل فراهم سازد.
مروج الشریعه حضور بیشتر شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در منطقه ويژه اقتصادي سرخس را گامی در توسعه منطقه دانست و گفت: امیدواریم با حضور شرکت های چینی زمینه توسعه، عمران و بهبود اين منطقه فراهم شود.
وی در  پایان از ریيس هيئت چيني و شهر ارومچي خواست در راستای افزایش روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و چین تلاش کنند و برای تقویت ارتباط بین استان های این دو  کشور، سفرهای دیگری به سرخس داشته باشند.
در ادامه تان چينگ کوي معاون شهردار شهر ارومچي چين كه از امكانات و پتانسيلهاي شهر مشهد بازديد کرده بودند، گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به موقعيت مناسب خود و امكانات كه در آن وجود دارد مي تواند به قطب توليد و جذب سرمايه گذاري خارجي در منطقه تبديل شود.
تان چينگ كوي ادامه داد: سرخي به بازارهاي پر رونق آسياي ميانه و چين متصل است و با توجه به اين امكانات بايد بهترين زمينه را براي سرمايه گذاران خارجي فراهم آورد.
وی امکانات اين منطقه را برای سرمایه گذاری مناسب دانست و افزود: ایران و به ویژه منطقه ويژه اقتصادي سرخس دارای امکانات منحصر بفردي برای سرمایه گذاری است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو