روستاییان قشم چرخ گردشگری سایت های ژئوپارک را می چرخانند

بهره برداری گردشگری از سایت های چاه کوه، نمکدان و دره ستاره ها از سوی حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم به دهیاری روستاهای مجاور این سایت ها واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویزه اقتصادی، رئیس حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مهمترین اهداف ژئوپارک قشم حفاظت محیط زیست، توانمندی جامعه محلی و رونق ژئوتوریسم است بنابراین در راستای توانمندی اقتصادی جامعه محلی و رونق ژئوتوریسم قصد داریم سایتهایی از ژئوپارک که در روستاهای جزیره واقع شده اند را برای بهره برداری گردشگری در اختیار دهیاری روستاها قرار دهیم.
رئیس حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: به این ترتیب روستاییان می توانند با بهره برداری اولیه مثل اخذ ورودی از گردشگران و تشکیل صندوق تعاونی گردشگری در روستای خود،نسبت به فراهم کردن رستوران، مکان اقامتی و حمل و نقل آنها در این مناطق اقدام کنند.
وی، تاکید کرد: در حال حاضر در حال مذاکره با دهیاری این روستاها هستیم تا در صورت موافقت آنها با نظارت عالی سازمان منطقه آزاد قشم، گردشگری بخشی از سایتهای ژئوپارک قشم در اختیار آنها قرار گیرد.
داخته با بیان اینکه بهره برداری گردشگری از سایتهای چاه کوه،دره ستاره ها و نمکدان قرار است به دهیاری ها واگذار شود، خاطرنشان کرد: سایت چاه کوه در مجاورت روستای چاهو شرقی،سایت نمکدان در مجاورت روستای کانی و سایت دره ستاره ها در نزدیکی روستای برکه خلف واقع شده است و با این اقدام علاوه بر افزایش رونق اقتصادی بومیان منطقه،گردشگری در ژئوپارک نیز بیش ازگذشته رونق خواهد گرفت.
داخته،خاطرنشان کرد: پیش از این برخی دفاترخدمات مسافرتی پیشنهاد بهره برداری گردشگری از سایتهای ژئوپارک را به حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرده اند بودند و ما تصمیم گرفتیم در ابتدا این شانس بهره برداری اقتصادی را در اختیار بومیان منطقه قرار دهیم .
وی،عنوان کرد: باید توجه داشت در این میان، هیچ گاه نظارت عالی و مستقیم سازمان منطقه آزاد قشم از وضعیت زیست محیطی سایتهای ژئوپارک کاسته نخواهد شد.
 

امتیاز به خبر :