منطقه ویژه اقتصادی سهلان قابلیت تبدیل شدن به بندر صادراتی را دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25211
ساعت 14:48 يکشنبه 12 آذر 1391
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی سهلان در نزدیکی تبریز، همجواری با خطوط آهن و فرودگاه بین المللی این شهر همچنین جاده ترانزیتی قابلیت آن را برای تبدیل شدن به یک بندر صادراتی افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، رضا رحمانی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سهلان، با اشاره به در دست مطالعه بودن طرح جامع این منطقه اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی سهلان قابلیت های کم نظیری در توسعه اقتصادی و تولیدی دارد.
وی، بر استفاده بهینه از ظرفیت های این منطقه تاکید و اضافه کرد: سهلان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی باید از هر نظر نمود پیدا کند و جامعه نیز از ثمرات آن بهره مند شود وگرنه اکتفا کردن به تغییر نام آن اهمیت چندانی ندارد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سهلان در کنار ظرفیت های موجود در کنار آن از جمله شهر صنعتی بعثت و شهرک سرمایه گذاری خارجی یکی از محورهای توسعه آذربایجان شرقی است که باید این ظرفیت را شکوفا کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: این مجموعه عظیم که پیشینه 45 ساله در انبارداری و توزیع کالای شمال غرب کشور دارد بتواند با استفاده از عنوان منطقه ویژه اقتصادی تحولی عظیم در اقتصاد منطقه ایجاد کند.
سرپرست منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز گفت: این منطقه از سه بخش اقتصادی، تجاری و خدماتی تشکیل خواهد شد که در آن ورود کالا، ماشین آلات، قطعات یدکی، وسایل نقلیه سرمایه ای و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید یا پردازش بدون حقوق گمرکی و سود بازرگانی خواهد بود.
علی اکبر بالاگر وجود 50 هزار متر مربع انبار مسقف محصور، انبارهای ویژه کالاهای آتشزا و 590 هزار مترمربع محوطه بارانداز را از ظرفیت های این منطقه عنوان و اضافه کرد: آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف یکصد درصد، اشتغال نیروی انسانی داخلی و خارجی با شرایط ساده و متفاوت با سرزمین اصلی و امکان صدور محصولات تولیدی به خارج و استفاده از جوایز صادراتی از جمله مزایای دیگر این منطقه به شمار می رود.

شناسه خبری: 25211

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو