قابلیت ها و توانمندی های جزیره کیش معرفی می شود

مدیرکل صداو سیما مرکز کیش از ساخت برنامه زنده تلویزیونی به منظورمعرفی قابلیت ها، توانمندی ها و جذابیت های جزیره کیش به مخاطبان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، عبدالرضا کیا اظهارداشت: معرفی مساجد، کارآفرینان برتر، اماکن تفریحی و گردشگری، فعالیت های بومیان در راستای اقتصاد خانواده (صیادی و صنایع دستی)، پخش عزاداری مردم جزیره در دهه اول محرم، برگزاری مسابقه و دعوت از مهمانان ویژه از جمله بخش های متعدد این برنامه زنده بوده است.
وی در ادامه به ساخت مستند تلویزیونی اروند تاید هزار نیز اشاره کرد و گفت: این مستند یکی دیگر از برنامه های تولیدی سیما کیش بوده که به مدت 31 دقیقه با موضوع اطلاعات عمومی و علم و فن ساخته شده است.
کیا با بیان اینکه اولین جرثقیل عظیم دریایی به نام اروند تایدهزاردرسواحل کیش مشغول فعالیت است، تصریح کرد: این برنامه برای معرفی ویژگی ها وعلوم بکار رفته در آن برای تحقق امر جابجایی وزنه های سنگین در دریا بوده و یکی از اولین عملیات های بازیافت یک کشتی غرق شده با استفاده از توانایی و عزم و همت مهندسان و متخصصان ایرانی شاغل در این شناور را به تصویر می کشد.
 

امتیاز به خبر :