بازدید اعضای کمسیون عمران مجلس از طرح توسعه بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25236
ساعت 08:09 شنبه 18 آذر 1391
اعضای کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر ودریانوردی به همراه استاندار هرمزگان از طرح توسعه بندر شهید رجایی در بندر عباس بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این بازدید، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح موقعیت جغرافیایی کشور گفت: بندر شهید رجایی با قرار داشتن در نقطه طلایی کریدور شمال –جنوب و نزدیکی آن به آبراه حیاتی تنگه هرمز و خلیج فارس از جایگاه مهمی در اقتصاد کشور برخوردار است.
عطاء اله صدر افزود: 60 درصد ظرفیت 172میلیون تنی بنادر کشور به مجتمع بندری شهید رجایی اختصاص دارد و با اجرایی فاز دوم طرح توسعه این بندر ظرفیت آن افزایش چشم گیری خواهد یافت.
وی اظهار داشت: طرح توسعه شامل تکمیل حوضچه های دوم و سوم، احداث اسکله های جدید با قابلیت های پهلو دهی شناورهای با آبخور 17 متر و تا ظرفیت 145 هزار DWT، توسعه بار اندازها و توسعه انبارها، تاسیسات زیر بنایی و تامین تجهیزات دریایی و بندری مورد نیاز است که با بهره برداری از آن ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی از 3 میلیون TEUبه 6 میلیون TEU کانتینر افزایش می یابد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو