دومین نشست شورای پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25256
ساعت 10:29 دوشنبه 20 آذر 1391
دومین نشست شورای پژوهش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور مسعود نصوری، مدیر عامل سازمان و اعضای این شورا به مدت دو روز به میزبانی مدیریت پژوهش و فناوری این سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نصوری در این نشست گفت: وجود اساتید برجسته درشورای پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بزرگ ترین سرمایه است.
وی با تاکید بر اصل سرمایه نیروی انسانی گفت: برگزاری چنین نشست هایی زمینه ساز ارتقای بنیه علمی منطقه و سبب افزایش تعاملات و بهره گیری هر چه بیشتر از توان و مزیت های علمی و پژوهشی دانشگاه و سازمان ها است.
نصوری توجه ویژه به زیرساخت ها نظیر راه اندازی پارک علم و فناوری را از اولویت های مورد نیاز پایتخت انرژی کشور خواند و افزود: با یاری خداوند و پیگیری های مکرر توافق های اولیه راه اندازی بزرگترین پژوهشگاه نفت در جنوب کشور را بدست آوردیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تخصیص بودجه جهت ایجاد واحدهای دانشگاهی معتبر بین المللی در منطقه خبر داد و گفت: راه اندازی دانشگاه فنی مهندسی جم از دیگر اولویت های سازمان منطقه ویژه است که کار تهیه زمین برای احداث انجام و به یاری و لطف خداوند مراحل مطالعاتی آن در حال انجام است.
در دومین نشست شورای پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که با حضور اساتید مجرب و برجسته عضو این شورا برگزارشد؛ در میان تعدادی از پروژه های پژوهشی طرح جامعه اطلس خوردگی اتمسفری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، طراحی/ ساخت و بومی سازی واحد تصفیه پساب با استفاده از بیوراکتور غشایی جهت تصفیه زیستی آب تولیدی میادین نفتی و گازی و اجرای پروژه از میادین کشور، پتانسیل سنجی پروژه های زیست محیطی، تدوین حداکثر بار آلودگی روزانه قابل تخلیه به منابع آب سطحی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و ارزیابی رفتارهای سازمانی در منطقه ویژه و تدوین برنامه استراتژی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پس از بررسی و بازبینی به تصویب رسید.
در ادامه نیز پروژه های دانشجویی با عناوین بررسی میزان آلودگی فلزات سنگین سرب، روی، کادمیوم، نیکل و وانادیوم در ذرات معلق هوای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، پاکسازی زیستی خاک های آلوده با هیدرو کربن های نفتی با استفاده از باکتری های جدا شده از لجن فعال حاصل از تیمار فاضلاب های شهری منطقه عسلویه، کاربرد مدل وایزبرد در شناخت ضعف ها و قابلیت های سازمانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عملکرد سیستم چهار عاملی در پروژه های زیر ساختی عمرانی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت پروژه با استفاده از تکنیک تصمیم گیری گروهی، ارایه مدل ارزیابی ریسک بهداشتی تماس با مواد شیمیایی در صنایع نفت (مطالعه موردی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس)، جداسازی میکرو ارگانیسم های مصرف کننده فلزات سنگین از پسابهای صنعتی منطقه اقتصادی پارس جنوبی، علل خشکیدگی و کاهش سطح جنگل های حرا در خلیج نایبند و رژیم حقوقی حاکم بر حوزه نفتی و گازی مشترک ایران و قطر در حوزه پارس جنوبی از منظر حقوق بین الملل پس از بررسی و بازبینی از میان چندین پروژه دانشجویی به تصویب رسید.
شورای پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دارای 17 عضو است که ازمیان متخصصان حوزه پژوهشی و علمی کشورانتخاب شده اند.
این شورا با هدف متمرکز نمودن فعالیت های علمی و پژوهشی، شناسایی اشخاص متخصص در حوزه های صنعتی منطقه ویژه پارس و استفاده از دانش و تجربه متخصصان و مجربان متناسب با نیازهای پژوهشی تحقیقاتی منطقه تشکیل شده است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو