پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری درمنطقه ویژه خلیج فارس انجام شده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25287
ساعت 12:43 يکشنبه 26 آذر 1391
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در جلسه ای با حضور هیات اقتصادی استان مسندم کشور سلطان نشین عمان گفت: پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری در این منطقه صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، مسعود هندیان افزود: در نتیجه این سرمایه گذاری ها، منطقه اقتصادی خلیج فارس به قطب تولید فولاد، آلومینیوم، روی و همچنین تخلیه و بارگیری موادمعدنی فله و نفتی تبدیل شده است.
وی با اشاره به فعالیت 23 شرکت بزرگ تولیدی در زمینه صنایع انرژی بر ابراز داشت: سالانه یک میلیارد دلار صادرات از این منطقه انجام می شود.
هندیان، تعداد شغل های ایجاد شده در این منطقه را 10 هزار نفر عنوان کرد و گفت: باتوجه به برنامه ریزی های در دست اقدام این تعداد به 30 هزار نفر افزایش می یابد.
وی همچنین ضمن اعلام آمادگی منطقه ویژه اقتصادی و تجاری صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس برای پذیرش سرمایه گذاری اظهارکرد: سه هزار هکتار زمین آماده واگذاری به علاقه مندان به سرمایه گذاری در این منطقه است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با بیان اینکه برای تولید 10 میلیون تن فولاد در این منطقه برنامه ریزی شده، ابراز داشت: حدود پنج میلیون تن آن محقق شده و باقی مانده آن نیز با طرح های توسعه ای در حال انجام است.
وی از احداث کارخانه های تولید فولاد، شمش آلومینیوم، گندلسازی، کنستانتره سنگ آهن، تولید ورق عریض فولادی، نورد گرم و آلیاژ آلومینیوم به عنوان زمینه های سرمایه گذاری در این منطقه نام برد.
هندیان با اشاره به دوستی دیرینه دو کشور ایران وعمان و بخصوص همجواری دو استان مسندم و هرمزگان، علاقه مندی این منطقه را برای پذیرش شرکت های سرمایه گذاری کشور عمان و به خصوص استان مسندم اعلام کرد.
استاندار استان مسندم کشور عمان نیز طی سخنانی ابرازداشت: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران دستاوردی عظیم برای منطقه و جهان اسلام می دانیم.
خلیفه بن المرداس البوسعیدی افزود: بازدیدهای مذکور می تواند در راستای تبادل اطلاعات و پیشرفت های دو استان تاثیرگذار باشد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو