ظرفیت های سرمایه گذاری در پایتخت انرژی کشور افزایش می یابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25289
ساعت 07:45 دوشنبه 27 آذر 1391
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از شتاب توسعه زیرساخت های مهمترین حوزه عملیاتی صنعت نفت کشور در عسلویه خبر داد و افزود: با تدبیر وزیر نفت و تلاش شبانه روزی تمامی متخصصان و صنعتگران ایرانی، ظرفیت های سرمایه گذاری در پایتخت انرژی کشور در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود نصوری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان بوشهر، از مجموعه فعالیت های انجام شده و در حال انجام صنعت نفت در پایتخت انرژی کشور سخن گفت و به پرسش های آنان در باره روند عملیات پشتیبانی از طرح توسعه پارس جنوبی و آغاز عملیات توسعه زیرساخت های منطقه پارس شمالی پاسخ داد.
نصوری با اشاره به اولویت های مدیریتی سازمان منطقه ویژه پارس یادآور شد: چابکی و پویایی در اولویت کاری مدیریت این سازمان است؛ سازمان منطقه ویژه پارس به گونه ای فعالیت می کند که علاوه بر تامین مطالبات مهم و راهبردی صنعت نفت، مطالبات و نیازمندی محیط پیرامون تاسیسات نیز تامین شود و این راهبرد با هدف تحقق توسعه متوازن و پایدار اتخاذ و برنامه ریزی شده است.
وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر وحدت رویه، همدلی و یکپارچگی و تعامل در انجام فعالیت هاست به گونه ای که ضمن تحقق اهداف و منافع ملی، با جامعه محلی و محیط پیرامونی که میزبان حجم عظیم تاسیسات صنعتی می باشد نیز تعامل داشته باشیم و زیرساخت های لازم را توسعه دهیم.

تحکیم روحیه جهادی در پایتخت انرژی ایران اسلامی
نصوری با اشاره به تلاش های انجام شده برای توسعه پر شتاب منطقه ویژه پارس یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون با درایت وزیر نفت و تلاش تمامی مدیران، کارشناسان و کارکنان صنعت نفت، جبهه های مختلف کار و فعالیت در پایتخت انرژی کشور ایجاد شده است به گونه ای که هم اکنون هیچ پروژه ای در پارس جنوبی متوقف نیست و به رغم فشارهای جهانی، عظیم ترین پروژه های صنعت نفت کشور با پیشرفت خوبی در حال توسعه است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تصریح کرد: فضای تلاش و کار شبانه روزی با تدبیر و درایت راهبردی وزیر نفت ایجاد شده است و این سبب تزریق روحیه جهادی در بین کارکنان و متخصصان داخلی شده است به گونه ای که در زمان حاضر با عزم و اراده متخصصان داخلی فازهای گازی و طرح های پتروشیمی و زیرساخت های لازم در حال پیشرفت است.

همه با هم جهاد اقتصادی برای انتفاع جمهوری اسلامی
نصوری با تاکید بر بسیج اقتصادی کشور برای توسعه پایتخت انرژی ایران اسلامی، تاکید کرد: برای توسعه منطقه ویژه پارس، فارغ از محدود شدن در یک جغرافیای خاص، باید همه با هم جهاد اقتصادی را در پارس جنوبی برای انتفاع جمهوری اسلامی سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: در این راستا برای حرکت در مسیر تحقق ماموریت های اصلی و انجام رسالت های مهم و راهبردی، رویکرد و تاکید مجموعه مدیریتی سازمان منطقه ویژه پارس بر تعامل با مجموعه مدیران و کارکنان صنعت نفت و استان بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و نماینده عالی دولت محترم در این استان است.
نصوری افزود: انجام فعالیت ها با حفظ این رویکرد سبب توسعه صنعت بالنده نفت در این حوزه عملیاتی و پیشرفت زیرساخت ها و توسعه جامعه محلی و سربلندی و حفظ اقتدار جمهوری اسلامی است.
وی همچنین با اشاره به تلاش های در حال سازمان منطقه ویژه پارس برای تامین منابع مالی مورد نیاز طرح های و پروژه های زیرساختی پایتخت انرژی کشور، یادآور شد: اخیرا نمایندگان خانه ملت در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی از منطقه ویژه پارس دیدن کردند و از نزدیک شاهد تلاش های شبانه روزی کارکنان پرتلاش صنعت نفت در این حوزه عملیاتی بودند؛ سفر نمایندگان خانه ملت در تامین اعتبار و اختیارات قانونی وزارت نفت در بودجه سال 92 تاثیرگذار خواهد بود.

تامین منابع مالی پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری و هیات دولت به استان
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین با اشاره به تامین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه های کلیدی و تاثیرگذار در استان بوشهر گفت: وزارت نفت تامین 610 میلیارد تومان اعتبار 18 پروژه مهم و توسعه ای مصوب سفرهای استانی هیات دولت را بر عهده دارد که سازمان منطقه ویژه پارس پس از امضای تفاهم نامه ها و توافق نامه های لازم، کار تزریق این میزان اعتبار را انجام می دهد.
نصوری همچنین با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به عسلویه، افزود: تاکید وزیر نفت بر تسریع در اجرا و بهره برداری از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به عسلویه است که در این زمینه 245 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه ها، اعتبار اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: تمامی پروژه های سفر مقام معظم رهبری به عسلویه اجرایی شده است و تا کنون 77 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه ها تزریق شده است.
نصوری تصریح کرد: با تلاش انجام شده، 100 میلیارد ریال دیگر نیز آماده پرداخت و تزریق به پروژه های سفر مقام معظم رهبری به عسلویه است؛ ضمن اینکه برای پرداخت 200 میلیارد ریال دیگر نیز پیگیری های لازم در حال انجام است.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس گفت: در سومین سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر نیز وزارت نفت مکلف بر تامین 106 میلیارد تومان اعتبار برای برخی پروژه های مهم شده است که اکثرا در منطقه کنگان اجرایی خواهد شد؛ با اجرای این پروژه ها علاوه بر توسعه جامعه پیرامونی، زیرساخت های توسعه فازهای باقیمانده پارس جنوبی در منطقه کنگان نیز پشتیبانی و توسعه می یابد.
نصوری به برخی پروژه های مهم مصوب سفرهای استانی هیات دولت به استان بوشهر که تامین اعتبار آنها بر عهده وزارت نفت است اشاره کرد و افزود: آبرسانی به شهر جم، احداث بزرگراه اهرم _ برازجان _ گناوه و دیلم، احداث بزرگران دیر _بوشهر، بیمارستان دیر، احداث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، پروژه آبخیزداری شهرستان جم، احداث دهکده دانایی محور، پروژه دانشکده فنی و مهندسی جم، احداث اسکله خورخوان از جمله این پروژه ها است.
وی، سهم وزارت نفت برای اجرای مصوبه آبرسانی به شهرستان جم را 510 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تا کنون 369 میلیارد ریال برای توسعه و اجرای این پروژه پرداخت شده؛ ضمن اینکه در پروژه بزرگراه اهرم به دیلم، 164 میلیارد ریال از یکهزار و 350 میلیارد ریال سهم وزارت نفت پرداخت شده است.
نصوری با اشاره به پیشرفت اجرای اتوبان بوشهر _ دیر یادآور شد: برای اجرای قصعه های یک تا پنج این پروژه 262 میلیارد ریال و برای قطعه های بعدی نیز 250 میلیارد ریال و جمعا تا کنون 510 میلیارد ریال پرداخت شده است.

تلاش برای تحقق جذب 50 نیروی بومی در پروژه های پارس جنوبی
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تلاش این سازمان برای تحقق مصوبه هیات دولت مبنی بر جذب 50 درصد نیروی بومی در پروژه های پارس جنوبی، گفت: برای تحقق این مصوبه تمام ظرفیت های موجود را استخراج کرده ایم و در این راستا مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه ویژه پارس بسیار خوب عمل کرده است و هم اکنون در این زمینه از تمام شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس جلوتر هستیم.
نصوری با ارائه گزارشی مفصل از روند جذب و استخدام نیروها و فارغ التحصیلان بومی گفت: از میان پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال 1391 شرکت ملی نفت ایارن تعداد 133 نفر سهمیه به سازمان منطقه ویژه پارس اختصاص یافت است که از این تعداد معادل 67 درصد نیروها را از افراد بومی و 33 درصد باقیمانده را نیروهای غیربومی تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: نیروهای جذب شده از این طریق عمدتا دارای مدرک تحصیلی لیسانی و فوق لیسانس 16 رشته مختلف دانشگامی می باشند که در بخش ها و واحدهای مختلف بکارگیری شده اند.
نصوری گفت: 25 نفر از نیروهای بومی که از محل تکمیل ظرفیت آزمون برگزار شده پذیرفته شده اند در مرحله گزینش می باشند که حداکثر تا یک ماه آینده برای طی دوره های آموزشی به منظقه اعزام و پس از فراگیری آموزش های لازم به واحدهای زیرمجموعه سازمان معرفی خواهند شد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری به قرارداد مستقیم افزود: در این راستا اقدامات لازم انجام شده و از میان دو هزار و 689 نفر نیروی تحت پوشش شرکت های پیمانکاری شاغل در فعالیت های غیرپروژه ای با 839 نفر از نیروهای واجد شرایط قرارداد کار مدت موقت (یک ساله) منعقد شده است.
نصوری اظهار کرد: ترکیب نیروهای بومی و غیربومی این دسته از کارکنان به ترتیب 462 نفر معادل 07/55 درصد و 377 نفر معادل 93/44 درصد است.
وی ادامه داد: از تعداد دو هزار و 689 نفر نیروی پیمانکاری، یک هزار و 850 نفر نیروی خدماتی است که از تعداد نیز 74 درصد بومی و 26 درصد غیر بومی می باشند.
نصوری تصریح کرد: آمار و عملکرد موجود نشان می دهد، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمینه تغییر وضعیت قرارداد کارکنان از پیمانکاری و به قرارداد مستقیم، در بین شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس رتبه نخست را دارد.
نصوری آمادگی کامل سازمان منطقه ویژه پارس برای همکاری با استانداری و تمامی نهادهای اجرایی استان بوشهر جهت شتاب در اجرای پروژه ها و تزریق منابع مالی مورد نیاز این پروژه ها را اعلام کرد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو